ronnow Posted October 29, 2018 Report Posted October 29, 2018 I går under WGC turneringen i kina ligger Schauffele i fringe på 18. med mulighed for at komme i omspil. Efterfølgende rammer Rose's bold Schauffele's bold og begge ryger i en sø. Naturligvis må Schauffele genplacere.... men... lidt tankespind: - Det var Schauffele's sidste bold - ikke flere i baggen - Bolden i søen er dybt væk i mudder og kan ikke findes - Der er ingen i nærheden der benytter samme type bold Hvad så - han har ingen bold at genplacere. Kunne det så have blevet en DQ? Jaja, jeg ved den er laaaangt ude, men alligevel. Quote
Inu8D Posted October 29, 2018 Report Posted October 29, 2018 (edited) 4 timer siden, skrev ronnow: I går under WGC turneringen i kina ligger Schauffele i fringe på 18. med mulighed for at komme i omspil. Efterfølgende rammer Rose's bold Schauffele's bold og begge ryger i en sø. Naturligvis må Schauffele genplacere.... men... lidt tankespind: - Det var Schauffele's sidste bold - ikke flere i baggen - Bolden i søen er dybt væk i mudder og kan ikke findes - Der er ingen i nærheden der benytter samme type bold Hvad så - han har ingen bold at genplacere. Kunne det så have blevet en DQ? Jaja, jeg ved den er laaaangt ude, men alligevel. Han har da 5 min til at finde sin bold 😂😂 Edited October 29, 2018 by Inu8D Quote
Abbifar Posted October 29, 2018 Report Posted October 29, 2018 Han må gerne få en bold af anden spiller eller person omkring banen. Så hvis han bare kan skaffe en, så er det OK. Quote
ronnow Posted October 29, 2018 Author Report Posted October 29, 2018 3 minutter siden, skrev Abbifar: Han må gerne få en bold af anden spiller eller person omkring banen. Så hvis han bare kan skaffe en, så er det OK. Ja, det må han gerne. Men min 3. pind gik på at ingen i nærheden havde en der matcher. På Touren er det krævet at når de udskifter bold, så skal det være samme mærke, type, årgang, mv. Quote
Kaizer Posted October 29, 2018 Report Posted October 29, 2018 Aner ikke om han skal diskvalificeres, men: 5 slag i røven med et sandjern til caddien, der ikke havde bolde nok med. Quote
MrSwingKin Posted October 30, 2018 Report Posted October 30, 2018 Selvfølgelig ville han blive diskvalificeret. Der SKAL benyttes samme type bold, årgang mv. i professionelt regi. Jeg husker ikke på stående fod, at der nogensinde er en professionel som er diskvalificeret pga. mangel på bolde. Selvom det nok er sket. Det nærmeste jeg har hørt om var Tiger Woods i 2000 på Pepple Beach under US Open hvor han spillede med aller sidste bold ned af 18. efter at have slået i vandet. En diskvalifikation blev dog aldrig en realitet da den sidste bold forblev i spil. Quote
ploehmann Posted October 31, 2018 Report Posted October 31, 2018 Hvor mange bolde har folk generelt med i taskerne? Jeg har typisk 9 bolde med. Quote
Kaizer Posted October 31, 2018 Report Posted October 31, 2018 9 minutter siden, skrev ploehmann: Hvor mange bolde har folk generelt med i taskerne? Jeg har typisk 9 bolde med. Personligt; alt for mange. Jeg tømte min bag for bolde i sidste uge, da jeg ikke ville slæbe for meget rundt. Jeg fjernede 19 bolde fra baggen - og det var kun dem jeg havde fundet på banen. Tilbage var 18 i den lomme jeg har boldene. Jeg fandt så en "glemt" lomme, hvor der var yderligere 11. De er der alle stadig, og det skulle ikke undre mig hvis der gemmer sig en håndfuld mere et eller andet sted. Jeg tænker ikke over hvor mange jeg har med rundt, på samme måde som jeg ikke giver det meget tanke hvornår jeg mangler. Jeg er dog aldrig løbet tør. Jeg spillede for et par år siden med en rimelig fast makker med bærebag. Han var ved at løbe tør da han havde slået 15 bolde væk inden rundens afslutning. Quote
Christian SSGM Posted October 31, 2018 Report Posted October 31, 2018 1 time siden, skrev ploehmann: Hvor mange bolde har folk generelt med i taskerne? Jeg har typisk 9 bolde med. ja, også typisk 9 her .. 3 sleeves. + et par sleeves sponsorbolde fra turneringer, som bare er gledet i bunden et sted Quote
ronnow Posted October 31, 2018 Author Report Posted October 31, 2018 (edited) Det kunne nu ha været sjovt hvis caddien skulle ud og dykke... Hvor mange bolde jeg har i baggen... pas. Spiller ofte med gode "sø-bolde", men når humøret er til det ryger en af de dyre i spil Så det er nok en 3-4 sleeves + et par håndfulde sø-bolde jeg render rundt med. Om ikke så lang tid rydder jeg op i baggen og så finder jeg nok lidt hist og her (håber ikke det bliver en gammel banan ) Edited October 31, 2018 by ronnow Quote
Kaizer Posted October 31, 2018 Report Posted October 31, 2018 14 minutter siden, skrev ronnow: Om ikke så lang tid rydder jeg op i baggen og så finder jeg nok lidt hist og her (håber ikke det bliver en gammel banan ) Tak. Det minder mig om at jeg har en knækbrød klapsammen med ost i min bag fra i søndags. Den må jeg hellere have fjernet. 1 Quote
SPetersen Posted October 31, 2018 Report Posted October 31, 2018 Den 30/10/2018 kl. 10:22 , skrev MrSwingKin: Selvfølgelig ville han blive diskvalificeret. Der SKAL benyttes samme type bold, årgang mv. i professionelt regi. Jeg husker ikke på stående fod, at der nogensinde er en professionel som er diskvalificeret pga. mangel på bolde. Selvom det nok er sket. Det nærmeste jeg har hørt om var Tiger Woods i 2000 på Pepple Beach under US Open hvor han spillede med aller sidste bold ned af 18. efter at have slået i vandet. En diskvalifikation blev dog aldrig en realitet da den sidste bold forblev i spil. John Daly har engang diskvalificeret sig selv efter at have slået alle sine bolde i vandet. Quote
Recommended Posts