Hop til indhold

Må man bruge trolley som sigte?


Recommended Posts

Hej med jer og glædeligt forår!

 

Jeg blev gjort opmærksom på, at jeg muligvis bryder reglerne, når jeg bruger min trolley til at sigte med.

Måden jeg gør det på er, at parkere den 30-40 cm fra bolden og så sætter jeg hjulet på den linie jeg vil slå. Herefter kan jeg bruge det til at sætte min stance efter den linie.

Det var en metode jeg selv opfandt sidste år og har aldrig tidligere tænkt over, at det kunne være imod reglerne.

Kan i besvare dette?

 

Evt: Hvordan sigter i? Det er jo nemt nok på en måtte hvor man har en kant, men på en fairway hvor man ikke har noget at stille sig op efter, finder jeg det rigtig svært.

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutter siden, skrev Golfkid:

Du må ikke bruge din trolley til at sigte med - det svarer til at ligge et jern ned :) 

 

Jeg plejer at gå bagved bolden og kigge ned langs linjen. Nogle gange finde jeg et græsstrå 20-30 cm foran bolden og bruger det som sigtepunkt :) 

 

Samme her, sigtepunkt jeg finder når jeg står bagved bolden, nogle gange ved at løfte køllen op lodret for at se linjen, og så er der typisk en divot eller noget andet, der adskiller sig fra græsset, som er en halv meters penge foran bolden og

som jeg ved opstilling så sigter køllehovedet i retning af.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar.! Det må simpelthen stoppe så.

 

Jeg har prøvet den der med at finde et punkt i græsset. Men det føles bare forkert, når jeg tager mine stance. Jeg har svært ved at stole på det og så retter jeg altid lidt. -Og så rammer jeg ved siden af. Måske en kombination af manglende erfaring og hook-skræk. :rolleyes:

Har i en special måde i liner jeres skuldre op på, når i har taget stance?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, skrev Thomas91:

Tak for svar.! Det må simpelthen stoppe så.

 

Jeg har prøvet den der med at finde et punkt i græsset. Men det føles bare forkert, når jeg tager mine stance. Jeg har svært ved at stole på det og så retter jeg altid lidt. -Og så rammer jeg ved siden af. Måske en kombination af manglende erfaring og hook-skræk. 

 

Har i en special måde i liner jeres skuldre op på, når i har taget stance?

 

Jeg har også nogle gange svært ved det, og har vanskeligt ved at stole på at retningen er ok. Den er for det meste korrekt, men hvis man ikke er tryg ved det, må man gøre noget andet.

 

Jeg tager nogle gange et jern og holder det vandret så det flugter med mine tåspidser. Jeg kigger så i retning af hvor grippet peger, og vurderer om det er ok. Ellers retter jeg lidt ind.

 

Det ser sikkert tåbeligt ud, men hvis jeg har det bedre med at bruge den metode en gang i mellem, så må folk kigge væk i mens.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det med at sigte kan jo også gælde den anden vej, så at sige - med det mener jeg, at man ude på hullet kan have et oblekt - gren, lille sten, plet etc., som næææsten er på sigte linien, men dog ikke helt. Og så kan det være svært at sigte bare en lille smule (højre eller venstre) om dette objekt og ikke lade sig forstyrre.

Det samme gælder på teestedet, hvor linien mellem klodserne ikke altid er vinkelret på den "normale" spillelinie.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den 15/4/2018 kl. 11:47 , skrev Kaizer:

 

Jeg har også nogle gange svært ved det, og har vanskeligt ved at stole på at retningen er ok. Den er for det meste korrekt, men hvis man ikke er tryg ved det, må man gøre noget andet.

 

Jeg tager nogle gange et jern og holder det vandret så det flugter med mine tåspidser. Jeg kigger så i retning af hvor grippet peger, og vurderer om det er ok. Ellers retter jeg lidt ind.

 

Det ser sikkert tåbeligt ud, men hvis jeg har det bedre med at bruge den metode en gang i mellem, så må folk kigge væk i mens.

 

Det vil jeg prøve. Jeg Synes det giver super god mening og det kan lige bekræfte, at det er nogenlunde rigtigt det man laver. :-)

Den 15/4/2018 kl. 15:13 , skrev Becton:

Det med at sigte kan jo også gælde den anden vej, så at sige - med det mener jeg, at man ude på hullet kan have et oblekt - gren, lille sten, plet etc., som næææsten er på sigte linien, men dog ikke helt. Og så kan det være svært at sigte bare en lille smule (højre eller venstre) om dette objekt og ikke lade sig forstyrre.

Det samme gælder på teestedet, hvor linien mellem klodserne ikke altid er vinkelret på den "normale" spillelinie.

 

Jeg er helt enig. Jeg har også meget svært ved, at sigte på tee-stedet hvis ikke det står vinkelret på spillelinien. Selv hvis man så får sat stance rigtigt op, så kommer man til at justere skuldrene og så går det helt galt.. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Sigtet her er lidt variabelt alt efter hvor langt jeg har ind (og hvor stor min fejltolerance er).. Fra tee slår jeg altid efter noget i "baggrunden" - Et træ, et skilt, en busk, en skorsten osv osv. Der er min fejltolerance relativt stor, altså jeg tillader større afvigelser til højre/venstre for målet..

 

Slår jeg en wedge fra 50 meter ligner jeg oftest op efter pinden og finder så som så mange andre et punkt en meters penge foran bolden. 

 

Stedet hvor det skiller fra baggrund til et punkt foran mig er vel alt efter behag, men vil tro det er omkring 150-160 meters slag og ind. Ved ikke om det giver mening, men det fungerer "nogenlunde" her :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

Den 16/4/2018 kl. 12:46 , skrev Årgang63:

 

Glad for at høre, at jeg ikke er den eneste der gør det! Det fungerer godt for mig på både tee og green - én ting mindre at tænke på. Jeg begyndte at gøre det efter en, jeg spillede med en aften i Canada for et års tid siden, gav mig det som tip.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som så mange andre er inde på, så er det altid godt at finde et punkt en halv til en meters penge foran din bold til at sige efter, da du derved meget nemmere kan stille dit køllehovede op efter dette target. At du så ikke stoler på det, som du akkurat lige har stået bag ved bolden og set, og ændrer det alligevel, ja det er jo bare dumt. Det svarer vel til at svare rigtigt på en helvedes masse spørgsmål, og så ændre dem til et forkert svar i sidste øjeblik.

 

På green kan jeg også klart anbefale, at putte efter et punkt, som du lige skal op over eller under, og ikke efter hullet. 

 

Held og lykke og god fornøjelse.

Redigeret af cpohd
Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden