Hop til indhold

Nye regler pr. 1/1-2019


Smut
 Del

Recommended Posts

Så er de endelige ændringer pr. 1/1-2019 på plads.

 

https://www.golf.dk/nyhed/nu-skal-der-droppes-fra-knæhøjde-nye-regler-er-offentliggjort

 

Især denne her er interessant:

 

Strafområder - Røde områder

  • Vandhazarder erstattes af strafområder - markeret som gule eller røde

  • Komiteen kan vælge at markere alle strafområder som røde

    • Hermed opnås også mulighed for lempelse på to køllelængder fra krydsningspunkt

  • Komiteen kan markere et hvilket som helst område af banen som rødt strafområder

 

 

 

Derudover er lede tiden sat ned fra 5 til 3 minutter....

Redigeret af Smut
Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, skrev Smut:

Det betyder vel dybest set, at man kan lave alt OOB om til rødt. Således at man får bedre flow på banen.

 

Det skal nok lige nærlæses. OOB er jo ikke et strafområde idag, men slet ikke en del af golfbanen......

Men nu må vi ind i studerekammeret - det bliver interessant!

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, skrev Smut:

Strafområder - Røde områder

  • Vandhazarder erstattes af strafområder - markeret som gule eller røde

  • Komiteen kan vælge at markere alle strafområder som røde

    • Hermed opnås også mulighed for lempelse på to køllelængder fra krydsningspunkt

  • Komiteen kan markere et hvilket som helst område af banen som rødt strafområder

 

Det fremgår godt nok ikke af det som golf.dk har lagt op, men jeg har andetsteds læst at muligheden for drop på den anden side af hazarden fjernes, så til gengæld fjernes. Personligt er jeg stor fan at ensretning af regler for hazard, har ikke tal på alle de ulovlige drops som jeg har været vidne til, fordi folk ikke kan skelne mellem regler for rød og gul hazard.

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

43 minutes ago, Golfkid said:

Umiddelbart ser det helt ok ud synes jeg :) 

 

Men... At droppe fra knæhøjde er jo en joke! Halvdelen af alle golfspillere, inklusiv jeg selv, er ikke smidige nok til at kunne droppe fra knæhøjde :P forstår ikke hvorfor den regel er indført...



Det er for at Knæ-høner vant debatten :.-) ...jeg prøvede faktisk her, det var ikke nemt å komme i nogen fornuftig position og samtidig knæ højde uden at man var i risiko for at droppe på sin egen fod, så jeg håber ikke regelen forlanger at man skal helt ned der til, men "prøve"....

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, skrev peejay:

OOB er jo stadig OOB. Det er ikke golfreglerne, som afgør at der er OOB et givet sted på banen

 

Men fra 2019 vil der kunne indføres en lokalregel, så der kan droppes ud fra OOB, med 2 strafslag til følge. 

Der var den regel jeg havde forvekslet. Havde læst om den andetsteds.

 

En del folk bruger den regel på hyggerunder.

 

Giver god mening for at speede spillet op.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes generelt at der er flere rigtig gode regelændringer.

 

1. Der er frit drop for suckere "trough the green". Golfspillet viler i sig selv på, at der er mange tilfældigheder. Og dette er nogen som spilleren skal kunne abstrahere fra. Det giver dog ikke mening, at straffen er 1 slag ekstra fra om man rammer fairway eller semirough i våde forhold. Helt og aldeles fornuftigt.

 

2. Man må rette alle ujævnheder op på green så længe det ikke sænker spillet unødigt. Igen er de nuværende regler underlige ide, at en anden spillers nedslagsmærke må rettes, men en anden spillers spikemike må ikke. Fornuftig disposition.

 

3. Mærke overfladen på på spillelinjen på green giver ikke længere straf. Der er absolut ingen fordel på, at pege 2 cm over green, og røre overfladen. Så længe det ikke er for, at lave mærker i green for, at have noget at sige efter.

 

4. Ens regler for røde og gule vandhazarder. Kæmpe plus i forhold til dropreglerne.

 

5. De lange puttere må ikke længere bruges til, at markere 2 køllelængder når man dropper.

 

6. Nu gives der kun straf for, at røre sandet i en bunker hvis det er for, at teste underlaget før eller under slag.

 

7. Der må kun ledes i 3 minutter efter en bold. De færreste bruger alligevel 5 min idag.

 

Dog er jeg enig med golfkid i, at drop fra knæhøjde er fuldstændig ånsvagt. Det er ekstremt svært at stå oprejs uden flex i fodledene, og foretage sig et drop man er sikker på er i knæhøjde. I min optik er det langt mere besværligt end at droppe fra skulderhøjde. Hvis det er fordi, at man vil sænke drophøjden kunne det være gjort langt smartere. Eksempelvis med højden af den korteste kølle i baggen som ikke er en putter. Ligesom ved udmåling af drop ved køllelængde. I min optik har drop fra skulderhøjde altid fungeret, og giver et fair lie i langt de fleste tilfælde. Man kunne jo bare lave en regel i bunkere således, at hvis man dropper i en bunker må bolden placeres.

  • Like 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Den 12/3/2018 kl. 19:31 , skrev Golfkid:

Umiddelbart ser det helt ok ud synes jeg :) 

 

Men... At droppe fra knæhøjde er jo en joke! Halvdelen af alle golfspillere, inklusiv jeg selv, er ikke smidige nok til at kunne droppe fra knæhøjde :P forstår ikke hvorfor den regel er indført...

Lige på det punkt, kommer jeg altså til at bruge de gamle regler, for det er virkelig et fjollet tiltag og må være foreslået af en med Gibbonarme.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, skrev Nicolai:

Lige på det punkt, kommer jeg altså til at bruge de gamle regler, for det er virkelig et fjollet tiltag og må være foreslået af en med Gibbonarme.. 

 

Det kan man jo så heller ikke sige - reglerne skal følges uanset hvor åndssvage man synes de er :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

35 minutter siden, skrev Golfkid:

 

Det kan man jo så heller ikke sige - reglerne skal følges uanset hvor åndssvage man synes de er :) 

I dont break the law - I am the law.. Som Judge Dredd siger :D

Jeg ved hvad du mener og har da også planer om at følge dem, men hvor er det da en tåbelig regelændring. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

30 minutter siden, skrev COP:

Spændende hvor mange uenigheder der nu bliver ude på banen her i 2018... Der skal nok være en del der har læst op på reglerne, og lige har glemt en lille detalje :hmm:

Ja og den detalje er, at de ny regler først træder i kraft 1. januar 2019!

Så hele 2018 spiller vi efter de eksisterende regler.

Redigeret af Kitter
slåfejl rettet
  • Haha 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden