Popular Post MrSwingKin Posted October 5, 2017 Popular Post Report Posted October 5, 2017 (edited) 1 time siden, skrev Holger: Kan vi stoppe derail og måle tissemænds størrelse nu? Endnu et af mine topics, samt mange andre bliver gang på gang ødelagt af ligegyldig mundhuggeri herinde. Det er desværre standard på VMG og sådan tonen ofte er - det er også en af grundene til, at jeg ikke bruger VMG så aktivt mere. Sådan Holger Jeg synes din udvikling er helt forrygende, og virkelig imponerende på bare 4 lektioner. Lad for guds skyld alle "venlige" råd om det golftekniske blive her på forum, og lyt til din træner. Med den udvikling i har lavet sammen der vil jeg fortsætte i den boldgade for det er tydeligt for enhver at det bærer frugt i meget udbredt grad. Jeg ville være stolt hvis jeg kunne lave så flot en udvikling på en helt sæson 3 timer siden, skrev Gålfer: Du kan lave en øvelse der tvinger din højrehånd ind over din venstre i gennemsvinget så du ikke har det der cut/slice release, kan se din clubface er meget åben, hele vejen igennem. Der er også tegn på at den bliver kastet før tid og deraf ryger meget energi også. Lodret til lodret sving, eller vandret til vandret, hvor fokus skal være at højre hånd er helt igennem og over venstre, efter bolden er ramt, det giver også en del mere længde, og kan hjælpe med ikke at være så stiv i hænderne, håndled skal være afslappet hele vejen igennem. Så swoosher club igennem med større fart med samme sving hastighed. Du slår på bolden, et power hug skal man slå ca. 50-90 cm efter bolden, således clubface er i acceleration mod bolden. Ved ikke om du ved hvad jeg mener, ellers kan jeg vise det Ellers, super skulder rotation. Der er iøvrigt INGEN moderne trænere som underviser i, at man skal lukke køllen i med store rotation igennem træffet. Faktisk undervises der i, at man holde vinklen så længe som overhovedet muligt igennem træffet. Bl.a. Stack and tilt. Det har Holger heldigvis også selv påpeget. De træner jo netop han skal holde vinklen, og trække køllen mere mod venstre i sit gennemsving. Det er forkasteligt at du ligefrem opfordrer folk til fejl i deres sving fordi du tror det hjælper dig. Du går vel heller ikke ind til en hjernekirug og fortæller dem hvordan de skal arbejde? Teknisk kan du ikke lære fra dig på noget niveau, og jeg mener du bør stoppe dine råd som slet ikke er råd, men vildledning. Edited October 5, 2017 by MrSwingKin 5 2 Quote
Casper Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 28 minutter siden, skrev Gålfer: At få råd er også fint, men når du nu selv ved at du bevidst gør tingene anderledes end 99.9% af andre golf spillere, så er det måske noget du skal være forsigtig med. Og så synes jeg det er uheldigt at ligefrem sige at der er åbenlyse mangler, specielt når netop det du så opfordrer til er noget langt størstedelen ønsker at minimere, ydermere rammer du skævt ved at nævne han slår en cut/slice når han så slår en draw. Super fedt at se så stor en udvikling @Holger det øger bare motivationen for at træne helt sindsygt når man kan se/mærke fremgang. Quote
peejay Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 5 timer siden, skrev Golfkid: Skal vi ikke bare lade @Holger‘s træner, Jan, om at komme med gode råd til Holger? Der er ikke nogen grund til at forvirre manden, når nu han er på vej i den helt rigtige retning golfmæssigt? Fin og passende kommentar . Alt efterfølgende var helt overflødigt. 1 Quote
Golfkid Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 7 minutter siden, skrev peejay: Fin og passende kommentar . Alt efterfølgende var helt overflødigt. Overflødigt? Måske. Præcis ligeså overflødig som den sidste linie i dit opslag. I det mindste prøver jeg at forklare mig ud af tingene i stedet for blot at være næsvis og bedrevidende. Egentlig utroligt at det lykkedes dig at være begge dele på én linie. Men... Vi skal ikke ødelægge Holgers tråd, så hop over i Mads’ tråd omkring en gapwedge i stedet for - den beskriver dobbeltmoralen forrygende Quote
Kaizer Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 Jeg synes det virker lidt underligt at @Gålfer er insisterende på at give råd, når man tænker på hvor træls han selv har givet udtryk for det at modtage råd, lige meget hvor velmenende de så end er... 1 Quote
Gålfer Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 Nu stopper i med at ødelægge Holgers tråd med spam. Quote
Kaizer Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 10 minutter siden, skrev Gålfer: Nu stopper i med at ødelægge Holgers tråd med spam. Jeg savner ord... 2 Quote
ploehmann Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 Her noget der i hvert fald ikke er spam, men en artikel der meget godt fortæller om, hvorfor det at være en god golftræner kræver rigtigt meget: https://www.adamyounggolf.com/the-best-golf-lesson-ever/ Quote
Golfkid Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 (edited) Forkert tråd Edited October 5, 2017 by Golfkid Forkert tråd Quote
Kaizer Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 (edited) Jeg ville ønske jeg havde dit sving, @Holger Er du meget smidig? Jeg er slet ikke i stand til at få min venstre skulder til at pege helt ned mod bolden, uden at min venstre arm er meget bøjet. Jeg er ret imponeret over din fremgang, og synes du nærmest ser kompakt ud. Jeg ved ikke om det er den korrekte betegnelse, men det er sådan jeg ser det. 4 minutter siden, skrev Golfkid: Når nu vi snakker om lange putts, som vel også er lidt topic efterhånden, så er det her putt også væsentligt over 8 meter og med et lille break Want me to show you how to putt it?! Fedt nok. Edited October 5, 2017 by Kaizer Editor glemte noget tekst da indlæg blev flettet. Quote
Golfkid Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 3 minutter siden, skrev Kaizer: Er du meget smidig? Jeg er slet ikke i stand til at få min venstre skulder til at pege helt ned mod bolden, uden at min venstre arm er meget bøjet. Jeg er ret imponeret over din fremgang, og synes du nærmest ser kompakt ud. Jeg ved ikke om det er den korrekte betegnelse, men det er sådan jeg ser det. Want me to show you how to putt it?! Fedt nok. Fik lige smidt den i den anden tråd i stedet for - der passer den lidt bedre Quote
peejay Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 2 timer siden, skrev Golfkid: I det mindste prøver jeg at forklare mig ud af tingene i stedet for blot at være næsvis og bedrevidende. Egentlig utroligt at det lykkedes dig at være begge dele på én linie. Det er jeg da ked af at høre, for det var absolut ikke meningen. Min pointe var egentlig blot at når man begynder at forklare sig ud af tingene lægger det i høj grad op til at "modparten" gør det samme. Og så har vi balladen. (Og nu har jeg så selv forsøgt at forklare mig ud af tingene. Dumt ) Quote
Holger Posted October 5, 2017 Author Report Posted October 5, 2017 1 time siden, skrev Kaizer: Jeg ville ønske jeg havde dit sving, @Holger Er du meget smidig? Jeg er slet ikke i stand til at få min venstre skulder til at pege helt ned mod bolden, uden at min venstre arm er meget bøjet. Jeg er ret imponeret over din fremgang, og synes du nærmest ser kompakt ud. Jeg ved ikke om det er den korrekte betegnelse, men det er sådan jeg ser det. Want me to show you how to putt it?! Fedt nok. Slet ikke. Hvis du ser opslaget på Face er der en video i kommentaren hvor du kan se min øvelse til rotationen. Det skal også sige at det går så stærkt at jeg næsten mister balancen og ikke rammer bolden særlig ofte i midten, så det skal øves meget og vil tage det videre til min træner. Quote
Golfkid Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 14 minutter siden, skrev peejay: Det er jeg da ked af at høre, for det var absolut ikke meningen. Min pointe var egentlig blot at når man begynder at forklare sig ud af tingene lægger det i høj grad op til at "modparten" gør det samme. Og så har vi balladen. (Og nu har jeg så selv forsøgt at forklare mig ud af tingene. Dumt ) Sådan opfangede jeg det i øjeblikket (var måske også lidt i det røde felt ) og er da glad for at høre, at det ikke var ment sådan Beklager spydigheden i mit svar til dig, det var sgu lige i overkanten. Skulle bare lade den passere Men du har da ret - et langt svar ligger op til et langt modsvar og det kan selvfølgelig skabe ballade. Men det indlæg jeg startede med var også langt... og sådan kan vi fortsætte i ring PS: et langt svar er ikke påkrævet til dette opslag Quote
Recommended Posts