Hop til indhold

Cut i forbindelse med klub- og rækkemesterskabet


Kaizer

Recommended Posts

Hvordan gør I i jeres klub?

 

Hos os tænker jeg at det foregår lidt underligt.

 

Cut efter første runde sker i alle de respektive grupper.

 

Ca. halvdelen af spillerne i alle grupperne bliver sorteret fra efter 1. runde. Dvs. at i en gruppe kan cut ligge på 92 slag, mens den i en anden gruppe kan ligge på 125, da der kan være stor forskel på hvilke scorer der kommer ind fra grupperne.

 

Jeg mener, det ville være mest rimeligt at samle alle scores og sortere halvdelen fra, da vi alle spiller under samme forudsætninger. Kvinder spiller tee 48 og herrer tee 59.

 

Jeg kan godt se at det kan give nogle problemer med at finde rækkemesteren, såfremt scores i en given gruppe er så høje at ingen fra gruppen klarer cuttet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hos os har vi haft fem forskellige formater de fem år jeg har spillet golf. Uanset hvilket vi vælger, så er der nogen der mener det skal gøres på en anden måde.

Skulle jeg bestemme, så var klubmesterskabet én åben række med slagspil fra hvid, og så blev bedste spiller klubmester, bedste mid-age, senior og veteran blev rækkemester i deres respektive række. Gerne over 3 runder i slagspil, med et cut.

 

For mig er klubmesterskaberne en måde at måle sig mod de bedste, vi har masser af andre klubturneringer man kan spille som stableford-spiller.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Vores klubmesterskaber spilles over 2 weekender, hvor der første weekend over 2 runder findes klubmestre i netto slagspil i alle rækker. De bedste bruttorunder i den weekend, hhv bedste 16 for herrer og bedste 8 for damer går så videre til hulspils mesterskabet 2 uger senere, der afvikles således:

http://ssgm.dk/klubmesterskaber-afsluttende-hulspil/

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vidt hukommelsen rækker:

 

Junior: 36 hullers slagspil fra scratch (dag 1)

Herre/Dame: 36 hullers slagspil fra scratch (dag 1), de 4 bedste spiller dagen efter semifinale i hulspil -  vinderne går til finalen finale, også hulspil (juniorer kan kvalificere sig hertil via deres turnering, jf. ovenfor).

Mid-age herre/dame: samme som ovenfor

Senior herre/dame: 36 huller slagspil fra scratch over to dage

Vetaraner: samme som ovenstående.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden