Hop til indhold

Ændre Lie på putter


jtfigo

Recommended Posts

Kan man selv ændre lie på sin putter uden at ødelægge noget. Findes der en smart lille fidus så det kan lade sig gøre. Har nemlig købt ny putter som burde burde være ens (Lie) som den gamle. De er begge nye Odyssey og fuldstændig samme længde. Men den ene står meget på hælen når jeg stiller op hvor den anden står helt lige på jorden. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan du vel, så fremt du har en skrue stik og en klamme i gummi der kan holde den, kendte vinkler og en nøjagtig vinkel måler.

Rent materiale, så skal der rigtigt meget til før de knækker.

 

Har selv bukket mine 2. Den ene på øjemål...den holer stadigvæk lange puts :)

Redigeret af Gålfer
Link til kommentar
Del på andre sites

On 5/30/2017 at 5:18 PM, jtfigo said:

Kan man selv ændre lie på sin putter uden at ødelægge noget. Findes der en smart lille fidus så det kan lade sig gøre. Har nemlig købt ny putter som burde burde være ens (Lie) som den gamle. De er begge nye Odyssey og fuldstændig samme længde. Men den ene står meget på hælen når jeg stiller op hvor den anden står helt lige på jorden. 


Om den har hosel (som en Ping Anser) så kan du fæste hovedet i en skrue klamme med gummi beskytter, tag et stykke tre og læg mod hoselen, så slår du på tre stykket for justering, da laver du ingen skader med hammeren, trestykket tager "skaderne" og hoselen justeringen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Den 5/30/2017 kl. 17:18 , skrev jtfigo:

Kan man selv ændre lie på sin putter uden at ødelægge noget. Findes der en smart lille fidus så det kan lade sig gøre. Har nemlig købt ny putter som burde burde være ens (Lie) som den gamle. De er begge nye Odyssey og fuldstændig samme længde. Men den ene står meget på hælen når jeg stiller op hvor den anden står helt lige på jorden. 

 

Jeg satte min fast i en skruetvinge og slog lidt på den med en gummihammer (pløkhammer) indtil jeg syntes den passede. Jeg brugte et spejl på gulvet og ad væggen til at vurdere om lie var i orden når jeg tog min stance.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Den 2/6/2017 kl. 09:39 , skrev LHW:


Om den har hosel (som en Ping Anser) så kan du fæste hovedet i en skrue klamme med gummi beskytter, tag et stykke tre og læg mod hoselen, så slår du på tre stykket for justering, da laver du ingen skader med hammeren, trestykket tager "skaderne" og hoselen justeringen.

 

Det er ikke ligesom Ping anser.  Det er en Odyssey 2-Ball 

Link til kommentar
Del på andre sites

15 hours ago, jtfigo said:

Det er ikke ligesom Ping anser.  Det er en Odyssey 2-Ball 


Den har en "skjult hosel", skaftet går på udsiden, altså er der en "pin" fra hovedet op og indvendigt i skaftet ca 2.4 - 3 cm lang
Det er så på det stykket du må slå, med en plast hammer, eller med et stykke tre i mellem

Du skal ha den fladere i lie, så det er fra toe siden af skaftet du skal slå mod heel siden.

Det er ikke helt nemt, og nemmere i en bending maskine, det er derfor de er lavet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden