Thomas91 Posted May 2, 2017 Report Posted May 2, 2017 Den 27/4/2017 kl. 06:40 , skrev claust: jeg vil derfor som udgangspunkt foretrække at få afleveret et nøglefærdigt hus, medmindre alle vores tilvalg kommer til at udfordre økonomien ;-). Græs og hæk ser jeg som et overkommeligt projekt, men skal nok have sikret mig at der er kørt jord nok på grunden inkluderet i prisen :-) Det er en rigtig god idé, at få kørt jord og sand på til belægning og have, sammen med den øvrige entreprise. Det er langt billigere, at få gjort når gravemaskinen allerede holder og graver ud til sokkel. Lastbilen kan komme helt tæt på osv. I stedet for at nogen vælger selv at stå for det og må i gang med langt mindre maskiner efter huset er bygget, fordi de ikke længere kan komme rundt med en stor graver. :-) Quote
Nicolai Posted May 2, 2017 Report Posted May 2, 2017 9 timer siden, skrev snejbjerg: Ikke meget... Men 600.000 kr sparet før renteres rente bliver over 30 år til omkring 900.000 kr sparet - tænk på alt det golfudstyr man kan få for den slags penge Kæmpe respekt for det Quote
ploehmann Posted May 3, 2017 Report Posted May 3, 2017 Den 2/5/2017 kl. 08:25 , skrev snejbjerg: Ikke meget... Men 600.000 kr sparet før renteres rente bliver over 30 år til omkring 900.000 kr sparet - tænk på alt det golfudstyr man kan få for den slags penge Ja, jeg tænkte også at jeg ville have en murer til at lave faldet rigtigt da der skulle støbes i brusekabinen. Så jeg betalte en murer der for der første glemte at sænke kabinen 2 cm i forhold til gulvet og derefter satte gulvafløbet forkert - altså som det højeste punkt i kabinen 3 cm over cementen. Det skulle de så lave om hvorefter de satte dem skævt. Så brækkede jeg det selv op for at konstatere at rørsamlingerne ikke var ført ordenligt sammen og afløbet var utæt. Så det måtte jeg lave om. Når det så er sagt så var der også gode oplevelser med nogle af håndværkerne - når de da kom... Men jo, det kræver man kan sætte tiden af og at man har fingrene rigtigt skruet på og ikke mindst at man har lysten og viljen til at gøre det! Har man små børn skal man altså tænke sig om en ekstra gang - det skur jeg har min indendørs range i tog længere tid end huset på trods af det var ude i haven... Uha ja - jeg gruer allerede for, hvilke problemer der uvægerligt kommer til at dukke op i processen med vores tilbygning, men det må vi tage som det kommer. Og jeg er stadig meget misundelig på den indendørs range, du har bygget! Quote
ZiemNatB Posted May 20, 2021 Report Posted May 20, 2021 Hvem kan forklare, hvorfor de i moderne nye bygninger med så tvivlsomme kvalitetsdøre føler, at de er lavet som om de kun vil leve en sæson. For dem, der tænker på sikkerhed og praktisk funktion, er døren en meget vigtig del af hjemmets trivsel. Quote
ZiemNatB Posted May 24, 2021 Report Posted May 24, 2021 Jamen er prisen da ikke aktuel for jeres valg? De skal vel have et ca. estimat for at kunne præcisere jeres produkter? Jeg synes vi kom ret godt ud af det med vores. Og vi fik fyldt godt ud med diverse elektronik fra https://fosseurope.dk/gasalarmer/ så vi sparede både på huset og på udstyret, og synes stadig det ligger pænt eksklusivt det hele. Vi fik ihvertfald alt hvad vi ønsker for under 3.5 millioner, som var målet, dog fik vi en del mere for pengene end først antaget. Men det er jo et forventningsprincip. Der er jo forskel på et hus og materialer hvis i har 4 mil. imod hvis i har 11 mil. til rådighed har jeg erfaret. Quote
Recommended Posts