Jump to content

Recommended Posts

Posted

Godt at høre :-) Jeg kan huske du var noget frustreret over boldtræffet og -retning, da vi spillede sammen.

Lige præcis det med at overdrive og gå til ekstremer er, synes jeg, en rigtig god måde at træne på. Adam Young (hvis "The Practice Manual" alle, der interesserer sig for at blive bedre golfere burde læse) er en stor fortaler for det samme, der helt kogt ned er: Det er ved at lære ekstremerne, at man får fornemmelsen for normalen. Han arbejder også meget med, hvor på køllehovedet boldtræffet sidder, og også at man skal kunne flytte sit boldtræf fra hæl og ud til tå. Sådan at man selv kan justere ind, hvis man en dag har svært ved at finde sweetspot.

Men som sagt er der nogle rigtig spændende tanker i hans bog, og din historie passer som fod i hose på hans filosofi :-)

Posted
2 timer siden, skrev SPetersen:

Jeg havde faktisk et gennembrud i dag på range!

Herligt, der er altså også alt for meget godt i dit golfsving, til at du skal ligge på den side af hcp 10 :thumbsup:

Posted

Det er bare det fedeste når man får de der aha oplevelser.

8-10 grader er voldsomt, jeg havde en lille periode efter noget druk sidste år, hvor der skete det samme, dog ikke som en permanent lockup som i dit tilfælde, jeg blockede dem dog ikke, de gik bare i veeeeeenstre og hookede alt, selv pitchen startede jeg på par 3 huller en halv green til højre for green og de røg alligevel langt over green i venstre side, ganske intimiderende når man ryger ned i de riller dér!

Posted
Den 19/4/2017 kl. 19:18 , skrev SPetersen:

Jeg havde faktisk et gennembrud i dag på range! Havde taget en 60 min lektion (har købt sæsonkort med 60 min lektioner per uge, hele året).

Vi havde taget trackman på og fandt vist endelig frem til problemet: Min swing direction var 8-10 grader mod højre, hvilket gør det stort set umuligt at slå andet end massive blockere, push-slices eller kæmpe hooks!

Rettelsen kom gennem en øvelse, hvor jeg skulle forsøge at finde en swing direction, der var 10 grader mod venstre, ved at gøre alt det man normalt ikke må: Rotere vægten bagud mod bagerste ben i starten af nedsvinget og "kaste" køllen udaf, så jeg fik følelsen af komme massivt "over the top". De første gange føltes det helt ekstremt, men jeg fik rigtig godt boldtræf og boldene fløj stort set lige, for selvom det føltes fuldstændig ekstremt "over the top" for mig, så var min swing direction ikke mere end +/- 1 grad venstre eller højre for hver gang. Men øvelsen fortsatte indtil jeg havde gjort det så ekstremt, at jeg kunne finde 10 grader mod venstre - det føltes godt nok vildt!

Derefter skulle jeg forsøge at slå dem mere neutralt, hvilket pludselig forekom mig forbavsende let. Det var egentlig en underlig følelse, at indledningsvis føltes det super ekstremt at få den bare til at være én grad mod højre, men efter at have fundet og ramt 10 grader mod venstre, så føltes den neutrale position i midten slet ikke så ekstrem mere.

Det endelige resultat blev meget bedre boldtræf - for en gangs skyld flækkede jeg ikke alt, men ramte faktisk måtten korrekt efter hvert træf og boldene fløj meget mere lige, stort set uden kurve og spredningen var pludselig minimeret til noget, der kunne være virkelig godt at få til at spille på banen.

Det kræver nok nogle flere gentagelser inden det sidder, men jeg tror faktisk, at det ender med at blive rigtig godt :thumbsup:

Lækkert at lige få identificeret problemet og noget at arbejde med. Synes det lyder fedt med en 60 minutters lektion pr. uge - selvom jeg nok ikke ville kunne få dem alle brugt. Hvad tager de for sådan en omgang, hvis man må spørge?

Posted
1 time siden, skrev LHK:

Lækkert at lige få identificeret problemet og noget at arbejde med. Synes det lyder fedt med en 60 minutters lektion pr. uge - selvom jeg nok ikke ville kunne få dem alle brugt. Hvad tager de for sådan en omgang, hvis man må spørge?

3500 for et helt år.

Posted
Den ‎19‎-‎04‎-‎2017 kl. 19:18 , skrev SPetersen:

Det endelige resultat blev meget bedre boldtræf - for en gangs skyld flækkede jeg ikke alt, men ramte faktisk måtten korrekt efter hvert træf og boldene fløj meget mere lige, stort set uden kurve og spredningen var pludselig minimeret til noget, der kunne være virkelig godt at få til at spille på banen.

Super!

Hvordan ved du, at du rammer måtten korrekt? Jeg har det problem at jeg altid er usikker på om jeg rammer: bold-Måtte, eller måtte-bold. Jeg prøver at lytte mig frem, men engang imellem bliver jeg usikker. Fra græs er der ingen tvivl, her fornemmer man hurtig hvis den bliver taget det mindste tykt.

Posted
Den ‎28‎-‎04‎-‎2017 kl. 11:55 , skrev Smut:

Super!

Hvordan ved du, at du rammer måtten korrekt? Jeg har det problem at jeg altid er usikker på om jeg rammer: bold-Måtte, eller måtte-bold. Jeg prøver at lytte mig frem, men engang imellem bliver jeg usikker. Fra græs er der ingen tvivl, her fornemmer man hurtig hvis den bliver taget det mindste tykt.

Det er meget tydeligt at høre med mine jern om jeg rammer bolden i sweetspot samt hvordan køllen reagerer på måtten. Hvis jeg rammer måtten før bolden, så siger jernene meget klart "klonk", når bolden rammes. Derudover, så synes jeg også man kan mærke forskel på om jernet har let eller hård kontakt med måtten.