Hop til indhold

R&A ændring af regler pr. 2019


Smut

Recommended Posts

http://www.usga.org/rules-hub/rules-modernization/major-proposed-changes/proposed-change--ball-played-from-the-putting-green-hits-unatten.html

 

Umiddelbart bedømt, så har de endelig fået fingeren ud og planlagt mange rigtig gode ændringer :thumbsup:

 

Oversigt over de foreslået ændringer http://www.usga.org/rules-hub/rules-modernization/text/major-proposed-changes.html

Redigeret af Årgang63
Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for fint link. Giver god mening:

 

Reasons for Change:

Allowing a player to putt with the flagstick in the hole without fear of penalty should generally help speed up play.

When the players do not have caddies, the current Rule can result in considerable delay.

On balance it is expected that there should be no advantage in being able to putt with the unattended flagstick in the hole:

  • In some cases the ball may strike the flagstick and bounce out of the hole when it might otherwise have been holed, and
  • In other cases the ball may hit the flagstick and finish in the hole when it might otherwise have missed.
Link til kommentar
Del på andre sites

34 minutter siden, skrev Bojoerge:

Dog lidt tåbeligt hvis vi skal have målebånd med for at udmåle lempelse...

 

Du gør ligesom pigen i videoen, mærker 20cm af på en af dine køller :D

 

Jeg syntes også det ser super fint ud, det er mange af de ting, som vi indbyrdes, i blandt mine sædvanelige spilmakkere, har diskuteret og fundet uhensigtsmæssigt/uretfærdigt, så stor kudos til R&A og USGA :thumbsup:

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, skrev Bojoerge:

Jeg har ikke gennemgået endnu, men det jeg har læst lyder fornuftigt...

 

Dog lidt tåbeligt hvis vi skal have målebånd med for at udmåle lempelse...

 

Enig! De siger det er for at simplificere droppereglerne, men det er da kun mere besværligt hvis vi ikke skal bruge køllelængder længere :D ellers mange fine tiltag! 

 

Så mangler vi bare, at man skal genskabe lejet i en bunker, hvis man skal slå en ny/provisorisk, i stedet for at droppe :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, skrev Golfkid:

 

Enig! De siger det er for at simplificere droppereglerne, men det er da kun mere besværligt hvis vi ikke skal bruge køllelængder længere :D ellers mange fine tiltag! 

 

Så mangler vi bare, at man skal genskabe lejet i en bunker, hvis man skal slå en ny/provisorisk, i stedet for at droppe :) 

Jeg kan ikke se det er mere besværligt at måle ud - som allerede nævnt, marker et "passende" kendt mål på din driver - brug evt. griplængde... der er masser af muligheder. Og i sidste ende kan du bruge denne (nye) regel: http://www.usga.org/rules-hub/rules-modernization/major-proposed-changes/proposed-change--reasonable-judgment-in-estimating-and-measuring.html;)

 

Og med de nye dropperegler er der vel ikke megen brug for genskabe lejer i bunker.... Man kan vel med fordel droppe 1mm over sandet :)

 

Generelt synes jeg det er et super tiltag usga og r&a har sat i værk!

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, skrev ronnow:

Jeg kan ikke se det er mere besværligt at måle ud - som allerede nævnt, marker et "passende" kendt mål på din driver - brug evt. griplængde... der er masser af muligheder. Og i sidste ende kan du bruge denne (nye) regel: http://www.usga.org/rules-hub/rules-modernization/major-proposed-changes/proposed-change--reasonable-judgment-in-estimating-and-measuring.html;)

 

Og med de nye dropperegler er der vel ikke megen brug for genskabe lejer i bunker.... Man kan vel med fordel droppe 1mm over sandet :)

 

Generelt synes jeg det er et super tiltag usga og r&a har sat i værk!

 

Det er da stadig 100 gange mere besværligt end bare lige at smide køllen ned og måle én eller to gange :D jeg synes det er åndssvagt og håber ikke det bliver ændret... 1 eller 2 køllelængder er til at finde ud af :) 

 

Den med de nye droppe regler og bunker, den giver sig selv, ja :D

Link til kommentar
Del på andre sites

40 minutter siden, skrev Golfkid:

Det er da stadig 100 gange mere besværligt end bare lige at smide køllen ned og måle én eller to gange :D jeg synes det er åndssvagt og håber ikke det bliver ændret... 1 eller 2 køllelængder er til at finde ud af :) 

 

Det er en joke ikk' :thumbsup:

Link til kommentar
Del på andre sites

55 minutter siden, skrev Golfkid:

Nej, jeg er faktisk alvorlig for en gangs skyld :) jeg synes det er meget nemmere med køllelængder. Vi har allesammen en kølle eller 14 i bag'en. Hvorfor skal vi så også til at tegne på dem eller ha' målebånd med, i stedet for bare at smide en kølle ned og måle én eller to gange ud? Det ER simpelt i forvejen og gør det kun mere kompliceret, hvis det skal være 20 og 40 tommer :) 

 

Jeg er enig i at det er en af de mere fjollede ændringsforslag, men at det gør det mere besværligt, det kan jeg ikke få øje på :) Formålet er jo at gøre det ens for alle, ingen lang putter/47,5" driver fordel og det er vel fint nok.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutter siden, skrev Årgang63:

 

Jeg er enig i at det er en af de mere fjollede ændringsforslag, men at det gør det mere besværligt, det kan jeg ikke få øje på :) Formålet er jo at gøre det ens for alle, ingen lang putter/47,5" driver fordel og det er vel fint nok.

 

Det er mere besværligt, når man pludselig skal til at foretage noget ekstra - enten medbringe målebånd eller sætte mærke på sin kølle :) jeg kan godt se ideen i, at gøre det ens for alle, men den fordel de ekstra to tommer kan give gør ikke op for hvor besværligt det er, synes jeg :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, skrev Golfkid:

Det er mere besværligt, når man pludselig skal til at foretage noget ekstra - enten medbringe målebånd eller sætte mærke på sin kølle :) jeg kan godt se ideen i, at gøre det ens for alle, men den fordel de ekstra to tommer kan give gør ikke op for hvor besværligt det er, synes jeg :) 

 

Det ser ud til at passe med et standard 3 jern på 38,75" = 98,43 cm, men det er nok lige bedst at måle efter fra grip ti tå eftersom det er til sålen. Så egentligt er det jo bare at finde den kølle i sin bag der passer med 1 m.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det bliver da spændende om disse ændringer kommer ind i spillet langt de fleste giver god mening i praksis.

 

Vil nu så give Lasse ret i at droppereglen inden for henholdsvis 20 og 40 tommer giver en øget kompleksitet. 

 

Men mon ikke at det hvis det bliver til noget bliver revideret med en vurderings betingelsessætning. Ellers bliver der sgu nogle sjove situationer med folk der blot for at være på tværs ævler i nøjagtig centerplacering af bold osv. :P  

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden