ploehmann Posted July 29, 2016 Report Posted July 29, 2016 http://www.hudl.com/technique/video/view/KbX4iEuMKom endelig med konstruktive kommentarer, også hvis I synes det er noget bras :-) Jeg oplever jeg er meget svingende i både low point, træf på køllehovedet, køllehovedets vinkel ved træf og svingbane :-/Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
SPetersen Posted July 29, 2016 Report Posted July 29, 2016 Nu er jeg jo ikke instruktør eller lign, men et par ting, jeg synes springer i øjnene: - Jeg synes, at du står meget tæt på bolden i opstillingen - Ved impact ser dine skuldre/hofte ud som om de er helt square. De må meget gerne være meget mere åbne. Det kræver at din rotation ikke stopper, men fortsætter hele vejen igennem. Quote
ploehmann Posted July 29, 2016 Author Report Posted July 29, 2016 Tak for kommentar :-)1) Det kan du have ret i. Jeg kan se, at jeg "skubber" skaftet udad ved impact, måske som en kompensation.2) Så det er næsten som jeg, så at sige, træffer bolden for tidligt i rotationen, og med fordel kunne være roteret mere igennem end jeg er ved impact?Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
SPetersen Posted July 29, 2016 Report Posted July 29, 2016 Jeg så en video på nettet, hvor det blev sagt, at Rory McIlroy's hofter er åbne cirka 55-57 grader ved impact og hans skuldre var vist cirka 35-40 grader. Quote
ploehmann Posted July 29, 2016 Author Report Posted July 29, 2016 Jeg er samfundssproglig student, så bliver nok nødt til at tænke i billeder i stedet ;-)Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
SPetersen Posted July 29, 2016 Report Posted July 29, 2016 Så prøv at se de hofter og skuldre: http://www.pgatour.com/content/dam/pgatour/blog/2012/08/rory-cannon.jpg/_jcr_content/renditions/original Quote
Inu8D Posted July 29, 2016 Report Posted July 29, 2016 2 timer siden, ploehmann skrev: http://www.hudl.com/technique/video/view/KbX4iEuM Kom endelig med konstruktive kommentarer, også hvis I synes det er noget bras :-) Jeg oplever jeg er meget svingende i både low point, træf på køllehovedet, køllehovedets vinkel ved træf og svingbane :-/ Sent from my iPhone using Tapatalk Kunne godt tænke mig at se den fra siden ! Som @SPetersen arbejder med i hans tråd at ha en mere centeret overkrop ! Det ligner din overkrop går til højre, og fra den position gør du det ikke nemmere for dig selv 1 Quote
ploehmann Posted July 29, 2016 Author Report Posted July 29, 2016 Så prøv at se de hofter og skuldre:http://www.pgatour.com/content/dam/pgatour/blog/2012/08/rory-cannon.jpg/_jcr_content/renditions/original Ok, tror jeg forstod det rigtigt så (at jeg skal ramme bolden "senere" i rotationen end jeg gør) :-)Sent from my iPhone using Tapatalk Kunne godt tænke mig at se den fra siden ! Som @SPetersen arbejder med i hans tråd at ha en mere centeret overkrop ! Det ligner din overkrop går til højre, og fra den position gør du det ikke nemmere for dig selv [emoji4] Højre som i tættere på bolden eller hvordan ("nedad")?Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
SPetersen Posted July 29, 2016 Report Posted July 29, 2016 Det tror jeg, at du ville få en del ud af. Jeg synes også, at der er noget med sammenhængen mellem overkroppen og underkroppen i rotationen til toppen af tilbagesvinget. Prøv at se hvor tidligt i svinget, at hofterne stopper med at rotere. Dit højreben forbliver ret bøjet. Hvis du ser på rigtig mange af stjernerne, så strækker de højrebenet væsentlig mere end dig. Eksempelvis her: Quote
ploehmann Posted July 29, 2016 Author Report Posted July 29, 2016 Ok, noget at tænke over næste gang på rangen.Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Quote
Inu8D Posted July 29, 2016 Report Posted July 29, 2016 34 minutter siden, ploehmann skrev: Højre som i tættere på bolden eller hvordan ("nedad")? Nej hvis du forestiller dig du ser dit sving forfra ! Så ser det ud som om din overkrop bevæger sig til højre altså væk fra bolden ! Overkroppen skal gerne ikke flytte sig meget mod højre hvis du vil ha et stabilt boldtræf! Men film den forfra så er det nemmere at se Quote
Gålfer Posted July 30, 2016 Report Posted July 30, 2016 Det første jeg tænkte var, hvad laver han!?!? skal du til at banke et 7er jern over 5 hus grunde Havde ikke spottet det var en plast bold. Quote
ploehmann Posted July 30, 2016 Author Report Posted July 30, 2016 Selv med en normal bold ville det ikke komme i nærheden af at komme over 5 husgrunde ;-)Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Gålfer Posted July 30, 2016 Report Posted July 30, 2016 ok Lige været på græsset og fik optaget et par ting du måske kan bruge til noget, får lige redigeret det. Quote
Gålfer Posted July 30, 2016 Report Posted July 30, 2016 (edited) Tag en gabwedge, de vil flyve ca 60 meter. Vigtigt du ikke trækker tilbage til fuldt sving, men holder det meget afkortet, det er slet ikke tilbage svinget hvor du kan få mest ud af tingene, men fokus skal ligge i. - Krop rotation, uden at release. - Højre albue ind til kroppen og fremad. - release holdes foran kroppen, at all times. Intet fuldt gennem sving, ej heller tilbage sving. - Tæk tilbage til et halvt sving, eller endnu mindre er også super. - kik ned, og hold hovedet nede i 3 sekunder efter bolden er ramt. - Strakt venstre arm - at - all - times - no exception!!! Fra start til slut, du må ikke kollapse den i et alt for langt gennemsving op bag nakken. https://dl.dropboxusercontent.com/u/40866287/golf/rrwerwer.mp4 Prøv den med bæltet, og prøv at forstil dig det er din krop der skal dreje for at komme ned til bolden, det er ikke køllen der skal kastes ned til den. Efter noget tid, vil du helt sikkert opleve bedre og mere stabil bold kontakt og at spredningen højre/venstre også skrumper betragteligt ind. Du kan sagtens lave en fade eller en draw på den her måde, det er et spørgsmål om at komme udefra og ind, eller omvendt. Men 2 ting, albue ind ( bælte træning ) og så vandret release, og ikke længere op med den end der. Det er klart en fordel at slå blød og langsomt, det er ikke afstanden det kommer an på, det er sikkerheden frem for alt, og så kan man skrue op for fart og tilbagesving. Du behøver ikke at have fuld hofte release på de helt små bløde der går 30 meter, altså at der er ekstrem lag mellem underkrop og overkrop, det er vigtigere i de lange. Hvis du drejer kroppen kommer hænder godt ind foran bolden og så komprimeres den, det giver flere positivte effekter, renere træf, ingen skulls og du vil sikkert også opleve at dine divots rykker en god sjat fremaf, måske endda helt frem foran bolden, med tiden. Who knows? Jeg har ihvertfald givet dig lidt at kigge på Du kan godt tillade dig at åbne efter svinget mere end illustreret, i release, men bælte øvelsen tvinger en til at gøre det modsatte af at kollapse på ydersiden og få en flyvende højre albue. 8 O´clock-to-level, gentag 5000 gange. Edited July 30, 2016 by Gålfer Quote
ploehmann Posted July 30, 2016 Author Report Posted July 30, 2016 Tak for meget udførligt svar :-)Jeg har faktisk en træningselastik, som jeg engang tog med i kurven i en golfnetshopsbestilling, som gør det samme som bæltet, og jeg bruger den (tro det eller lad værre!) faktisk af og til på rangen. Jeg har først set dit indlæg nu, men jeg har faktisk normalt ret godt styr (relativt set) på netop den afkortede bevægelse du viser der (som ved et pitch), da jeg synes det er hyggeligt at træne kortspilsslag. Jeg er mig meget bevidst, at jeg har et meget langt tilbagesving, og (igen, tro det eller lad være) det er noget jeg fortsat arbejder på. Tippet fra længere oppe i tråden fra@SPetersen havde jeg med mig i hovedet ud på anlægget i dag - og synes faktisk det gjorde en ret stor forskel. Jeg fik ikke filmet, men det kommer jeg nok til igen på et tidspunkt. Ved at "vente" med køllen og bare lade kroppen rotere oplevede jeg mere stabil boldkontakt og også mere stabilt træf, og på rangen virkede det også til at driveren gik over de hvide flag, jeg normalt slår ud til, dvs. jeg i mild medvind fik en carry på over 200 meter - det er meget for mig. Men endnu vigtigere, så synes jeg - som @Gålfer også nævner som en fordel - at jeg generelt havde en del bedre styr på retningen (også selvom det stadig føles unaturligt at "vente" og havde "passive" arme - det tager nok noget tid at få gjort til det naturlige).Så indtil videre: Tak for tips, de ser faktisk ud til at gøre en forskel :-)Sent from my iPad using Tapatalk Quote
Gålfer Posted July 30, 2016 Report Posted July 30, 2016 Det tog mig rigtigt lang tid at få fornemmelsen af at, vent, vent, vent, vent, vent, roter, roter, roter...bolden er nu tæt på bladet, vent, vent. nu er bolden ramt, udløs, udløs, udløs. Jeg stod med en flue fiskestang og kastede den i starten og vold foldede min venstre arm, alt alt alt for tidligt Det tog mig rigtigt lang tid at få fornemmelsen af at, vent, vent, vent, vent, vent, roter, roter, roter...bolden er nu tæt på bladet, vent, vent. nu er bolden ramt, udløs, udløs, udløs. Jeg stod med en flue fiskestang og kastede den i starten og vold foldede min venstre arm, alt alt alt for tidligt Quote
ploehmann Posted August 2, 2016 Author Report Posted August 2, 2016 Så har jeg prøvet at filme fra en anden vinkel:http://www.hudl.com/technique/video/view/onWDt0pFSent from my iPhone using Tapatalk Quote
Gålfer Posted August 2, 2016 Report Posted August 2, 2016 Misundelig på din arm størrelse i forhold til krop, er du sindsyg du kan komme til at knalde til den, hvis du stopper med at kaste jernet så tidligt som du gør. Prøv at holde den lag der bliver bygget op, faktisk kan du i nedsvinget øge lag ved at holde mindre krampagtigt, og lade håndled være rimeligt løse. Måske kaster du den så tidligt fordi du retter din meget bøjede venstre arm ud i starten af nedsvinget, du kunne eventuelt arbejde med at holde venstre arm helt strakt, og så kun tage den tilbage dertil hvor den nu engang kan komme tilbage, så kan du holde, eller skabe mere lag, og vente med at kaste den til langt senere i svinget, det gør også din venstre arm kollapser en anelse efter bolden er ramt, fordi køllen er på vej forbi allerede. Et typisk symptom er at bolden bliver flækket eller man tager nogle saftige divots lidt tilfældigt af timingen fordi man typisk er på vej op, hen mod bolden. Måske kan du arbejde med at holde din højre fod i jorden i noget længere tid, det virker en anelse for meget med SÅ rejst en fod når du er her i svinget. Tegnet en kasse der hvor du kan prøve at have jernet når armene er hvor de er i den frame der er frosset her... Quote
ploehmann Posted August 2, 2016 Author Report Posted August 2, 2016 Tak for feedback :-) Ja, jeg begynder selv at få en fornemmelse for, når jeg gør noget forkert, og er med på det med den strakte arm. Jeg er også opmærksom på de knugde hænder. Så en ting ad gang :-) Foden plejer egentlig ikke at være der, men måske er det bare pga. glatte løbesko på fugtigt græs i haven.Jeg har aldrig tænkt over, at mine arme skulle være specielt lange, men var da en okay habil fodboldmålmand indtil mine knæ gik i stykker ;-)Sent from my iPad using Tapatalk Quote
Recommended Posts