Hop til indhold
  • Velkommen - opret gratis din profil

    Vild med Golf et socialt netværk for alle golf-interesserede!

     

    Opret med det samme en gratis profil for at få mest muligt ud af siden.

    Vi deler ikke dine oplysninger med andre!

     

    Denne besked vises ikke når du er logget ind...

  1. Linjeskift i editor

  2. HIO i omspil?

  3. Golf pause

  4. STORT

  • Aktivitet på sitet

    1. 19

      Noget om skafter (1)

  • Medlems statistik

    3.453
    Registrerede medlemmer
    1.625
    Har været online samtidigt
    Jan Hetland
    Nyeste medlem
    Jan Hetland
    Medlem siden
  • Forum statistik

    7,7k
    Emner i debatforummet
    107,9k
    Indlæg i debatforummet

  • Indlæg

    • Som sagt, betaler du for tjenesten, er dataene dine, så jeg ser ikke problemstillingen her, og man må også ha klart for sig "hvad der er hvad"  En DEMODAG er IKKE en FITTING, men en demonstration av varer, der du tilbydes å afprøve hvad de har med sig. Det er IKKE FITTING, begrebet betyder "tilpasning", men her er intet som tilpasses, ikke engang skaft længden som er #1 (drivere) Eventuelle data fra en demodag er ikke noget du har betalt for, og de data er heller ikke af nogen reel værdi, for her var intet som ble justeret så det passet dig, man fik kun at vide hvilken af de "færdiglavede køller", der passet "mindst dårlig", men derfra til en FITTING er distancen LANG.  Desværre, er også en hel del af de tilbud om "Fitting" som eksisterer, akkurat det samme man får ved en demodag, med den difference at man nå betaler for å afprøve udstyr, stadig uden at noget tilpasses....Tilbud om "full bag fitting" på 1.5 time som man så i tråden jeg linket til, er en sådan variant, og som jeg ser det, ren snyd, for det er ikke teknisk mulig å udføre en reel fitting af EN kølle på mindre en 1.5 timer.  Driver eller jernset som eksempel, de 2 alene er MINIMUM 3 timer, woods her går det nye minimum 1.5 timer, det samme med hybrider, wedger og putter.  Det er faktisk INGEN spilere som har energi og batterier store nok til å gennemføre en reel fitting af en hel bag på en dag, det bør begrænses til maks 2 skal man få noget ud af det. Om vi så skulle lave en rimelig tidsangivelse for en hel bag, vil det se ca. sådan ud. Driver = 1.5 timer Woods = 1.5 timer Hybrider = 1.5 timer Jernset = 1.5 timer Wedger = 1.5 timer Putter = 1.5 timer Gap & Dispersion tweak af jern/wedge = 1.5 timer (før levering) SUM ca. 10.5 timer Som oftest går der lidt mere tid end hvad jeg estimerer her. Anvender vi laveste timepris i USA på ca 690 DKK, så betyder det at en reel fitting af en hel bag vil koste noget i gaden af 690 x 10.5 = 7.250 DKK. Forvent deraf IKKE, at du efter en demodag kommer derfra med en komplet fitting af en hel bag, og gratis, og med specs som gør at du nå kan gå på nettet å handle til laveste pris. Forvent heller ikke at en fuld bag fitting på 1.5 timer, er noget andet en en "demodag fitting", for der finnes jo ikke tid til de tilpasninger og justeringer som en reel fitting af udstyr handler om. Vær deraf bevist på det her når man vælger hvordan man går frem, så man ikke skuer op forventningerne til et niveau man ikke kommer i nærheden af i praksis. Golf er ikke en billig sport, og vil man ha det maksimale ud af det hele, bør man ikke slå til på tilbud som er "too good to be true" med hensyn til hva du kan få, med mindre du vil betale hvad det faktisk koster. Har man så fået lavet en fuldværdig fitting, er det IKKE en god ide å shoppe til laveste pris på nettet. Årsagen er metoden OEMs benytter for montering og kvalitets kontrol, der det sidste IKKE eksisterer. Man skulle jo tro, at bestiller man t.eks et Jernset, så vil man modtage noget som har de specs der opgives, men det vil de IKKE være, da man hele vejen opererer med "tolerancer"(som aldrig opgives), for på det vis, og kunne holde maksimal hastighed og effektivitet under monteringen. Golf er svært, og vi "groomes" til å tro, at når bolden ikke går dit vi ønsker den skal, så har vi selv lavet fejlen, så vi skal bare øve os mere.... Om spillere flest var beviste på alt det sjusk som kommer fra OEMs og for varer med "stive prise", ville det her kunne ændre sig, men så længe de fleste tror det er de selv som bare ikke er bedre, så frikender man i mange fald den egentlige synderen, udstyr som er samlet helt galt, og med specs som kan være hen i vejret sammenlignet med data fra producentens hjemmeside.
    • Tak, for dine svar HFW👍 Det var vist en misforståelse fra min side vedrørende betaling af fitting arbejde. Jeg beklager Det jeg mente var at hvis du køber udstyr i en golfbutik/klub/demodag og golfspilleren ønsker at få sine fitting-tal med hjem så syntes jeg at de skal have muligheden for det. Vi er alle forskellige, men de golfspillere som har viljen og lysten (og som måske er lidt nørdede) til at finde/udforske og købe custom-byggede køller/jern syntes jeg at vi skal give muligheden til det.   Selvfølgelig skal clubfittere/PRO'er/eksperter have time-betaling/fast pis for deres faglige arbejde med at hjælpe golfspillere med at finde udstyr som passer til den enkelte spillers niveau og fysik Har ikke hørt om nogen som arbejder gratis endnu (med mindre det er noget de gør for deres venner) i forbindelse med rådgivning/hjælp til at finde golfudstyr. Ingen skal efter min mening arbejde gratis for det værdifulde arbejde de laver i den komplekse process med at finde det rigtige golfudstyr til os spillere Solen er fremme, himmelen er blå og vennerne venter - så hvorfor ikke tage en tur på golf-banen ? Ønsker jer alle en fantastisk 2024-sæson😀 Enjoy Golf
    • Jeg ved ingenting om tilstanden, men Brønderslev HVID sløyfe er pay and play, og ikke kun par 3 huller. https://broenderslevgolfklub.dk/anlaegget/baneguide/baneguide-hvid/
  • Top bidragydere

  • Medlemmer online lige nu

    Ingen medlemmer at vise

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden