Velkommen! Du ser lige nu siden som gæst, og har derfor ikke adgang til alle funktionerne her på siden. Hvorfor ikke registrere dig gratis som medlem?
Så deltager i Maj måneds lodtrækning blandt alle nye medlemmer - præmien er et dusin Wilson Staff Dx2 Soft bolde!

Gå til indhold

- - - - -

Golfsving på video - en mental nærdøds oplevelse

Titleist TPI

18 svar på dette emne

#16 Golfoptimisten

Golfoptimisten

Platin medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1.126 Beskeder:
Donator

Skrevet 21 februar 2012 - 20:54

Se beskedReneN, den 21 februar 2012 - 20:48, sagde:

@Gnisten  - jeg har kun været til screening, som består af en række øvelser, som afgør hvor (lidt) smidig og stærk du er.

Dernæst var der så denne føromtalte video optagelse også (uaakkk)

På baggrund af denne screening, vil der så komme et program med en række øvelser, som tager sigte på at forbedre hvor jeg manglede.

Har ikke fået øvelserne endnu, men de skulle komme inden fredag.

Har besluttet af lægge FØR og EFTER (TPI program er afsluttet) video op, HVIS der kan spores en fremgang.

Vh

René Nørager

Det er da også værd at smide videoen op alligevel - hvis der ikke er noget at spore, så er det jo også vigtig viden for os alle... så kan vi jo bruge de surt gemte kroner til noget "fornuftigt" (nyt grej eller sådan noget)
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

#17 ReneN

ReneN

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 157 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Hedensted
  • Handicap:18,6

Skrevet 21 marts 2012 - 17:08

Making progress...

Så er stance og grip kommet på plads - langt, langt fra nogen nem tilretning, men begynder dog at føles naturligt. Bortset fra jeg stadig frygter at tabe golfjernet i svinget, på grund af det noget lettere grip.

Det er dog stadig underligt at se sit sving på video, da man virkelig føler her er det flotteste sving, indtil man ser det.

En over-rotation i hoften har altid været et problem, men en ny øvelse hvor man træder langt frem med højre ben og laver tryk frem mod knæ, giver rigtig god mening og forståelse for hvor langt hoften skal rotere med tilbage. Man kan ikke slå pænt, men vil lave et rigtigt tilbagesving hvor jernet bliver på svingplan.

Indtil nu syntes jeg det har været en rigtig oplevelse med dette træningsforløb. Kan dog ikke afgøre hvor meget der tilskrives styrke/smidigheds træning.

Generelt kan jeg sige om TPI træningsøvelser, at alle fitness øvelser der styrker ryg og mavemuskler er godt givet ud - også uden for banen :-)

Næste update når der er nyt om 14 dage til næste session.

VH

René Nørager
Berømte sidste ord : "Sure ? Nej, de er bare ikke vant til turister…..”
eller hvad med denne : "Bare rolig – jeg har set på Discovery Channel at næsehorn er nærsynet….”

#18 Optimisten

Optimisten

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 110 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Hjortespring
  • Handicap:32
Donator

Skrevet 21 marts 2012 - 17:30

Fedt at høre. Jeg har brugt tiden fra januar til nu i fitnesscenter med fokus på kondi og mave-ryg. Netop med tanke på at det kunne hjælpe på svinget.

#19 gnisten

gnisten

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 512 Beskeder:
  • Hjemmeklub:rønnede golfklub
  • Handicap:19,4

Skrevet 21 marts 2012 - 17:32

dejligt at høre ,det går den rigtig vej. bliver godt at se den nye video
mvh.Tom Andreasen. det er ikke længden det kommer an på , det er arbejdet omkring hullet

Tilføj svar

0 bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere

Webdesign & Coding By TheDanzorLabs