Velkommen! Du ser lige nu siden som gæst, og har derfor ikke adgang til alle funktionerne her på siden. Hvorfor ikke registrere dig gratis som medlem?
Så deltager i Maj måneds lodtrækning blandt alle nye medlemmer - præmien er et dusin Wilson Staff Dx2 Soft bolde!

Gå til indhold

- - - - -

Golfsving på video - en mental nærdøds oplevelse

Titleist TPI

18 svar på dette emne

#1 ReneN

ReneN

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 157 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Hedensted
  • Handicap:18,6

Skrevet 21 februar 2012 - 14:37

hej,

jeg har købt et Titleist TPI kursus hos Proen i Vejle.

Tanken var at få kombineret Fitness med Golfsvings øvelser. Når jeg nu alligevel skulle stå og svede i et Fitness center, kunne man jo lige så godt sikre øvelserne gav udbytte på banen.

En smuk tanke syntes jeg selv :D

I dette kursus er der blandt andet også en video optagelse af mit sving - noget jeg ikke havde prøvet før.

Det gik jeg naturligvis ind til med største selvsikkerhed, da jeg var overbevist om mit sving mindede om Luke Doanlds blot tilsat lidt ekstra kg.

Jeg kan nu afslører det mere minder om Quasimodo med et snært af Charles Barkley på en god dag.

Jeg skulle rette ryggen meget mere om, ikke bøje så meget i knæ, sænke min højre skulder og endelig sikre at hoften startede mod venstre før den egentlige rotation. Resultatet var at første forsøg med fuldt sving skal jeg ikke forsøge at beskrive

I sandhed en mental nærdødsoplevelse at se sit eget sving....respekt til alle der lægger video op og beder om feedback.

Måske gør jeg det samme efter TPi er overstået... :no:

Er der andre som har prøvet TPI ?

VH

René
Berømte sidste ord : "Sure ? Nej, de er bare ikke vant til turister…..”
eller hvad med denne : "Bare rolig – jeg har set på Discovery Channel at næsehorn er nærsynet….”

#2 Bachlabar

Bachlabar

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 321 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ørnehøj
  • Handicap:13,8

Skrevet 21 februar 2012 - 14:41

Har en kammerat der prøvede det, de forslog ham at han begyndte at spille venstrehåndet istedet for højrehåndet :-)

#3 Årgang63

Årgang63

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 973 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Djursgolf
  • Handicap:23,4
Donator

Skrevet 21 februar 2012 - 14:47

@ReneN

Kan kun give dig ret, en meget ubehagelig oplevelse, at se sit sving på video første gang :sick:  Utroligt som feel og real kan være fjernt fra hinanden :blink:
Mvh Peter.

#4 claust

claust

Golfjunkie

• Administrator
  • 2.175 Beskeder:
  • Handicap:18,8

Skrevet 21 februar 2012 - 15:27

Yeps, og så er der den føromtalte tøndeeffekt på linsen, ikke kønt.... :D
Golfbaner spillet i år: Fredericia*, Give*, Hedensted, Lyngbygaard, Storådalen*, Skanderborg*, Sorø, Stensballegaard, Vejen*

* NYE! Følg mig i mit projekt for at spille 20 nye baner på ét år. Status: 5/20.

#5 M&M

M&M

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 170 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Århus Ådal
  • Handicap:7,4

Skrevet 21 februar 2012 - 16:38

Se beskedReneN, den 21 februar 2012 - 14:37, sagde:

I sandhed en mental nærdødsoplevelse at se sit eget sving....respekt til alle der lægger video op og beder om feedback.

Den sande selvtillidsprøve er som følger:

Jeg arbejder med at få mere "set" i hænderne og generelt svinge mindre fladt. På 5. teested synes jeg egentligt i al beskedenhed at det gik fremragende, og bad derfor en kammerat om at optage mit "nye" sving på telefonen (V1 programmet)... Efter et drive lige i sporet, så jeg så hvordan hænderne stadigvæk sag helt radbrækket på toppen, og køllen pegede nærmest 70 grader ud af kommunen - selv og jeg virkeligt gjorde mig umage - og så lavede jeg ikke nævneværdige point resten af den runde :D :D :D

#6 Optimisten

Optimisten

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 110 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Hjortespring
  • Handicap:32
Donator

Skrevet 21 februar 2012 - 16:48

Jeg har ikke set Qvasimodo på en golfbane, men Charles Barkley spiller vist helt ok :rolleyes:
Han går bare sjovt...

#7 Golfoptimisten

Golfoptimisten

Platin medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1.126 Beskeder:
Donator

Skrevet 21 februar 2012 - 17:42

Se beskedclaust, den 21 februar 2012 - 15:27, sagde:

Yeps, og så er der den føromtalte tøndeeffekt på linsen, ikke kønt.... :D

He, he Claus.. jeg tog en video af mig/mit sving, og der syntes jeg også var "tøndeeffekt" :no: ... blot må jeg så fterfølgende konstatere, at det nok ikke kun er linsen det er galt med.. "tøndeeffekten" er også på spejle osv. :cry: :no: :rolleyes:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

#8 ReneN

ReneN

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 157 Beskeder:

Skrevet 21 februar 2012 - 17:43

@Optimisten :

Charles Barkley golfsving :

Qvasimodo - var mere en reference til den lettere C-formet ryg i min stance.

Vh

René
eller hvad med denne : "Bare rolig – jeg har set på Discovery Channel at næsehorn er nærsynet….”

#9 Pastorius

Pastorius

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.173 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Sorø
  • Handicap:24
Donator

Skrevet 21 februar 2012 - 18:27

Se beskedGolfoptimisten, den 21 februar 2012 - 17:42, sagde:

He, he Claus.. jeg tog en video af mig/mit sving, og der syntes jeg også var "tøndeeffekt" :no: ... blot må jeg så fterfølgende konstatere, at det nok ikke kun er linsen det er galt med.. "tøndeeffekten" er også på spejle osv. :cry: :no: :rolleyes:

Så er det bedre med tynde-effekten.
Med venlig hilsen

Robert
http://piil.org

WITB

#10 Pastorius

Pastorius

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.173 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Sorø
  • Handicap:24
Donator

Skrevet 21 februar 2012 - 18:32

Nu inspirerede du mig til at ændre min signatur.

Op på hesten igen - det bliver spændende at se hvordan det så ser ud, når du er færdig med TPI.
Med venlig hilsen

Robert
http://piil.org

WITB

#11 gnisten

gnisten

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 512 Beskeder:
  • Hjemmeklub:rønnede golfklub
  • Handicap:19,4

Skrevet 21 februar 2012 - 18:34

hej,

jeg har købt et Titleist TPI kursus hos Proen i Vejle.

Tanken var at få kombineret Fitness med Golfsvings øvelser. Når jeg nu alligevel skulle stå og svede i et Fitness center, kunne man jo lige så godt sikre øvelserne gav udbytte på banen.

En smuk tanke syntes jeg selv :D

I dette kursus er der blandt andet også en video optagelse af mit sving - noget jeg ikke havde prøvet før.

Det gik jeg naturligvis ind til med største selvsikkerhed, da jeg var overbevist om mit sving mindede om Luke Doanlds blot tilsat lidt ekstra kg.

Jeg kan nu afslører det mere minder om Quasimodo med et snært af Charles Barkley på en god dag.

Jeg skulle rette ryggen meget mere om, ikke bøje så meget i knæ, sænke min højre skulder og endelig sikre at hoften startede mod venstre før den egentlige rotation. Resultatet var at første forsøg med fuldt sving skal jeg ikke forsøge at beskrive

Måske gør jeg det samme efter TPi er overstået... :no:

Er der andre som har prøvet TPI ?

VH

René
kunne være dejligt at høre lidt mere præcis hvad det går ud på . hvilken øvelser , og ----fremdeles
mvh.Tom Andreasen. det er ikke længden det kommer an på , det er arbejdet omkring hullet

#12 Golfoptimisten

Golfoptimisten

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.126 Beskeder:
Donator

Skrevet 21 februar 2012 - 19:05

Se beskedPastorius, den 21 februar 2012 - 18:32, sagde:

Nu inspirerede du mig til at ændre min signatur.

Op på hesten igen - det bliver spændende at se hvordan det så ser ud, når du er færdig med TPI.

:thumbsup:

Ændret af Golfoptimisten, 22 februar 2012 - 07:55.

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

#13 Golfoptimisten

Golfoptimisten

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.126 Beskeder:
Donator

Skrevet 21 februar 2012 - 19:15

Se beskedPastorius, den 21 februar 2012 - 18:27, sagde:

Så er det bedre med tynde-effekten.

Og hvilken indstilling bruger du til at få den frem?? :question: :D
-Sir Winston Churchill

#14 Golfoptimisten

Golfoptimisten

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.126 Beskeder:
Donator

Skrevet 21 februar 2012 - 19:16

og spøg til side.. så vil jeg self. gerne høre hvad "TPI-kurset" er - og hvad det kan give :-)
-Sir Winston Churchill

#15 ReneN

ReneN

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 157 Beskeder:

Skrevet 21 februar 2012 - 20:48

@Gnisten  - jeg har kun været til screening, som består af en række øvelser, som afgør hvor (lidt) smidig og stærk du er.

Dernæst var der så denne føromtalte video optagelse også (uaakkk)

På baggrund af denne screening, vil der så komme et program med en række øvelser, som tager sigte på at forbedre hvor jeg manglede.

Har ikke fået øvelserne endnu, men de skulle komme inden fredag.

Har besluttet af lægge FØR og EFTER (TPI program er afsluttet) video op, HVIS der kan spores en fremgang.

Vh

René Nørager

Tilføj svar

0 bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere

Webdesign & Coding By TheDanzorLabs