Optimisten, den 20 februar 2012 - 09:28, sagde:
Virkeligheden er ikke altid sort/hvid. I dette eksempel er hvid; bolden ligger bomstille, indtil spilleren slår til den. Sort; Spilleren sparker diskret men bevidst til bolden, så den ruller hen til et suverænt bedre leje.
LHW mener reglen skulle give plads til, at bolden må flytte sig uden straf, så længe det ikke er til fordel for spilleren. Jeg ser en lavine af endeløse diskussioner på banen, og et sandt hav af decissions, før nogen har bare en lille smule ide om, hvor grænsen så går.
Som det er nu, er sagen ret enkel og klar; Hvis du adresserer din bold, og den flytter sig, gør du din markør opmærksom på det, får et straffeslag, og I bliver sammen enige om, hvor bolden reelt skal ligge - en smal sag blandt gentlemen...
Og i tilgift får man en god mavefornemmelse i de situationer, hvor markøren ikke har set noget som helst.
Du misser flere av mine point her.
Spilleren opdaget at noget ikke var som da han så ned på bolden sidst, men ingen har set den flytte sig, og spilleren har ikke flyttet den. Han ved ikke eksagt hvor den lå,, men reglerne er ikke så firkantet at de kræver kamera slig at en rigtig genplacering kan finde sted, så hvorfor er de da så firkantet at nogle millimeter som ingen har styr på skal medføre DQ
Man må vurdere KONSEKVENS af reglerne, op mod handling, og her var der ingen handling, så hvorfor konsekvens. Det er der filmen knækker fuldstændig, for jeg gentager at dette er JOBBEN til de vi ser på, ikke et latterlig selskabs spil man har lavet for og ha det sjov. Her er det tale i millimeter, ikke meter, og jeg gentager INGEN fordel er opnået, så hvordan kan man fa forsvare konsekvensen som er DQ ?
Husker i spilleren fra Aalborg som opdaget en kølle for meget i baggen, men vandt alligevel ?. Over en hel runde har han haft fordel af flere køller end andre, man da sker der ikke noget, uden at jeg kan huske detaljerne om hvorfor, men Golfen mangler logik i flere deler af reglerne, og slig bør det slettes ikke være. Man kan vinde på trods af en tydelig fordel, men diskes uden at fordel eksisterer.