Velkommen! Du ser lige nu siden som gæst, og har derfor ikke adgang til alle funktionerne her på siden. Hvorfor ikke registrere dig gratis som medlem?
Så deltager i Maj måneds lodtrækning blandt alle nye medlemmer - præmien er et dusin Wilson Staff Dx2 Soft bolde!

Gå til indhold

- - - - -

Draw / Fade

7 svar på dette emne

#1 Den Glade Golfer

Den Glade Golfer

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 213 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Værløse
  • Handicap:15,2

Skrevet 18 februar 2012 - 22:38

Hvor mange af jer spiller med vilje med Draw og Fade, Personligt så går jeg sjældent efter det lige slag, men ser/tænker slaget til en fade eller draw.
Mit spørgsmål er til dem af jer der spiller med draw og fade, hvor meget længdeforskel har I med feks. et 7-jern?
Jeg slår ca. 10-15meter længere med en draw i forhold til fade.

#2 Avint

Avint

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 185 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Kalø Golf Center
  • Handicap:2,7

Skrevet 18 februar 2012 - 22:43

Også sjældent jeg ser et lige slag for mig, men det sker da. Som regel går jeg kun efter små kurver, hvilket nok også er derfor jeg ikke oplever nær så stor længdeforskel som dig på mit 7-jern. Jeg vurderer en draw vel går 3-4 meter længere end en fade, men tænker det meste også kommer qua et bedre træf (i mit tilfælde).

#3 Den Glade Golfer

Den Glade Golfer

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 213 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Værløse
  • Handicap:15,2

Skrevet 18 februar 2012 - 22:52

Se beskedAvint, den 18 februar 2012 - 22:43, sagde:

Også sjældent jeg ser et lige slag for mig, men det sker da. Som regel går jeg kun efter små kurver, hvilket nok også er derfor jeg ikke oplever nær så stor længdeforskel som dig på mit 7-jern. Jeg vurderer en draw vel går 3-4 meter længere end en fade, men tænker det meste også kommer qua et bedre træf (i mit tilfælde).

Grunden til at der er en del meter i forskel i mine slag er nok pga. jeg lukker køllehovedt i draw, og åbner i fade, samtidig med at jeg også ændrer svingplanet.
Ændrer du kun svingplanet?

#4 Avint

Avint

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 185 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2012 - 22:56

Jeg forsøger så vidt muligt at holde køllehovedet square uanset sving (ved mindre der skal en stor kurve til), og ja, så ændrer svingplanet i stedet. Dette bunder nok i, at jeg det seneste års tid har trænet ret meget på, at få køllehovedkontrol.

#5 Kastbjerg

Kastbjerg

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 212 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ribe golf klub
  • Handicap:12,1

Skrevet 18 februar 2012 - 23:11

Jeg spiller ikke med draw eller fade eller ihvertfald ikke med vilje - vil utrolig gerne lære at kontrollerer det. Jeg sigter lige for at minimerer evt. misshits.

#6 Avint

Avint

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 185 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2012 - 23:16

Noget af det jeg netop godt kan lide, ved at kurve bolden er, at man reelt tager en side ud af spil. Prøver du at slå en fade, er det sjældent den ender venstre om, hvor den starter (noget gange bliver den lige, andre gange kurver den for meget og ender altså til højre). Så hvis der er ulykker i en af siderne, kan jeg godt lide at kurve bolden.

#7 Erik kjær

Erik kjær

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 238 Beskeder:
  • Hjemmeklub:midtfynsgolfklub
  • Handicap:5.6

Skrevet 18 februar 2012 - 23:31

Jeg går efter at slå lige :) men vil rigtig gerne lære og kunne styre det med draw eller fade. Er der ikke nogen der kan nogle gode link til videoer så man kan få lidt fif til det.

#8 Avint

Avint

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 185 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2012 - 23:45

En metode jeg synes er ret god, er at lade køllehovedet sigte mod målet (der hvor bolden skal slutte) og kroppen mod din startlinje - altså der hvor du vil starte bolden. Det er illustreret her:

Tilføj svar

1 bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme brugere

Webdesign & Coding By TheDanzorLabs