Hvor mange af jer spiller med vilje med Draw og Fade, Personligt så går jeg sjældent efter det lige slag, men ser/tænker slaget til en fade eller draw.
Mit spørgsmål er til dem af jer der spiller med draw og fade, hvor meget længdeforskel har I med feks. et 7-jern?
Jeg slår ca. 10-15meter længere med en draw i forhold til fade.
Draw / Fade
Startet af
Den Glade Golfer
, 18 feb 2012 22:38
7 svar på dette emne
Skrevet 18 februar 2012 - 22:43
Også sjældent jeg ser et lige slag for mig, men det sker da. Som regel går jeg kun efter små kurver, hvilket nok også er derfor jeg ikke oplever nær så stor længdeforskel som dig på mit 7-jern. Jeg vurderer en draw vel går 3-4 meter længere end en fade, men tænker det meste også kommer qua et bedre træf (i mit tilfælde).
Skrevet 18 februar 2012 - 22:52
Avint, den 18 februar 2012 - 22:43, sagde:
Også sjældent jeg ser et lige slag for mig, men det sker da. Som regel går jeg kun efter små kurver, hvilket nok også er derfor jeg ikke oplever nær så stor længdeforskel som dig på mit 7-jern. Jeg vurderer en draw vel går 3-4 meter længere end en fade, men tænker det meste også kommer qua et bedre træf (i mit tilfælde).
Grunden til at der er en del meter i forskel i mine slag er nok pga. jeg lukker køllehovedt i draw, og åbner i fade, samtidig med at jeg også ændrer svingplanet.
Ændrer du kun svingplanet?
Skrevet 18 februar 2012 - 23:16
Noget af det jeg netop godt kan lide, ved at kurve bolden er, at man reelt tager en side ud af spil. Prøver du at slå en fade, er det sjældent den ender venstre om, hvor den starter (noget gange bliver den lige, andre gange kurver den for meget og ender altså til højre). Så hvis der er ulykker i en af siderne, kan jeg godt lide at kurve bolden.
Tilføj svar
1 bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme brugere