Velkommen! Du ser lige nu siden som gæst, og har derfor ikke adgang til alle funktionerne her på siden. Hvorfor ikke registrere dig gratis som medlem?
Så deltager i Maj måneds lodtrækning blandt alle nye medlemmer - præmien er et dusin Wilson Staff Dx2 Soft bolde!

Gå til indhold

- - - - -

drømmeslaget

16 svar på dette emne

#1 gnisten

gnisten

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 512 Beskeder:
  • Hjemmeklub:rønnede golfklub
  • Handicap:19,4

Skrevet 18 februar 2012 - 17:16

hvilket slag er/ville være jeres  eget drømmeslag , :lol:  ,er det det snorlige drive der bare ikke vil stoppe,,
det svære bunkerslag som finder hullet, et langt langt put der lige akkuret når kanten og triller i .
måske det næsten umulige andetslag på det svære par 4 hul ,som hamrer lige i koppen.
det kunne være 2 slaget med 3 køllen på par 5 hullet der på en eller anden måde bliver ramt så godt at bolden når green og forsætter med at trille til den må overgi sig til hul kanten.
eller er det det frygtede par 3 hul hvor i kun bruger det ene slag .
personligt syntes jeg en albatros er mere værdigfuldt end hio, det er et meget sværere slag at slå.
mvh.Tom Andreasen. det er ikke længden det kommer an på , det er arbejdet omkring hullet

#2 Årgang63

Årgang63

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 973 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Djursgolf
  • Handicap:23,4
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 17:58

Dejlig solskinsdag, næsten ingen vind, 4bold med gode venner, 155m par 3 direkte i koppen :frantics:
Mvh Peter.

#3 andreasw

andreasw

Junior bruger

• Medlemmer
  • PipPip
  • 97 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Hjortespring
  • Handicap:6,4

Skrevet 18 februar 2012 - 17:59

Det holede (lange) indspil i en hulspilsmatch hvor den anden ligger et par meter fra kæppen med birdiechance!
Hcp mål 2012: 5,0 ::: Start 2012: 7,8 ::: Status: 6,4 (50%)

#4 gnisten

gnisten

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 512 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2012 - 17:59

Se beskedÅrgang63, den 18 februar 2012 - 17:58, sagde:

Dejlig solskinsdag, næsten ingen vind, 4bold med gode venner, 155m par 3 direkte i koppen :frantics:
ja okey ,så bliver det ikke meget bedre , :thumbsup:
mvh.Tom Andreasen. det er ikke længden det kommer an på , det er arbejdet omkring hullet

#5 Nik

Nik

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 417 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ørnehøj Golfklub

Skrevet 18 februar 2012 - 18:02

Tjah, en hole-in-one er mit drømmeslag i fremtiden forhåbentlig :)
Indtil videre må det være et holet 2. slag for eagle fra fairwaybunker på et par 4 hul.

#6 Holm

Holm

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 221 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Brønderslev
  • Handicap:21.6

Skrevet 18 februar 2012 - 18:03

Jeg starter småt. Den dag jeg formår at bruge min hybrid eller 4 og 5 jern bare nogenlunde acceptabelt ude på banen, så er det første drøm :) .

Ændret af Holm, 18 februar 2012 - 18:03.

#7 rene20

rene20

Platin medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2.121 Beskeder:
  • Hjemmeklub:vejen
  • Handicap:19.8
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 18:15

60 gr. wedge fra 70 mtr. lander i koppen uden at røre green :thumbsup:

#8 Den Glade Golfer

Den Glade Golfer

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 213 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Værløse
  • Handicap:15,2

Skrevet 18 februar 2012 - 18:16

Ønskeslag er en albatros på et par 4hul, jeg har en spillemakkere der har gjort det (svin:-)

De slag jeg HAR slået, som jeg husker bedst er:
Holet indspil fra 115m.
Holet indspil fra 180m. (desværre et provisorisk slag)
Direkte i koppen fra greenbunker (ramte ikke green først)
Eagle på par 4 hul.

#9 Golfkid

Golfkid

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 287 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Frederikssund
  • Handicap:+3,6

Skrevet 18 februar 2012 - 18:17

Hmm..

Indtil videre må det være en albatros fra 194 meter med en fuld 6'er i medvind, for derefter at hole en lobwedge fra 87 meter blot 9 huller senere :D
Mvh.

Lasse Sonne Nielsen

Professionel Golfspiller

------------

Golf skal være sjovt - altid!

#10 gnisten

gnisten

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 512 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2012 - 20:04

eagle , albatros  er for mig en umulighed pga manglende længde ,så drømmeslaget må være et HIO  , jeg har været så tæt som 10 cm på et 155 m par 3 , men det sværeste slag for mig med mit hcp som jeg har lykkedes med må være da jeg i andet slaget landede ca 5 m til højre for green det var bare den forkerte green , ( de lå ved siden af hinanden med en sø og en række meget høje træer  imellem)  så nu stod jeg overfor et slag der skulle over træerne ,over søen og lande den på green på et stykke der ikke var mere end ca 7 m bredt .. for kort i sø,,  for langt  vil den trille 3 m ned . men den landede 1,5m fra pinden. :)

#11 Kastbjerg

Kastbjerg

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 212 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ribe golf klub
  • Handicap:12,1

Skrevet 18 februar 2012 - 23:46

for mit vedkomme er det bedste slag jeg nogensinde har slået et slag med driveren på hjemmebanen i efteråret 2011. Hul 18, par 4 279 m til pinden i stærk medvind. Min cobra lv5 gør arbejdet godt hvilket resulterer i at titleist bolden ligger på green.. lidt over en halv køllelængde fra pinden.

Mht. drømmeslaget ja så er der jo mange slag man gerne vil kunne slå, men HIO er forsat et drømmeslag!

#12 Avint

Avint

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 185 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Kalø Golf Center
  • Handicap:2,7

Skrevet 18 februar 2012 - 23:53

Min HIO tilbage i 2009 må være mit drømmeslag so far!

#13 drdild

drdild

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 731 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Odense Golfklub
  • Handicap:7,1
Donator

Skrevet 19 februar 2012 - 09:44

HIO fra 12.november 2011 er mit drømmeslag til dato, men 2 holede andne slag på par 4 huller sidste år står nu også ret højt på listen.

#14 claust

claust

Golfjunkie

• Administrator
  • 2.175 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Hedensted
  • Handicap:18,8

Skrevet 19 februar 2012 - 10:34

I Hedensted hvor jeg spiller er der en klassiker, der til og med ikke er umulig;

På hul 18 står man på bakkekammen og nyder udsigten både mod højre over de bageste ni huller og dalen, og skråt frem mod venstre ser man klubhuset, de små søer foran, og ja, selvfølgelig terrassen der tit er godt besat om sommeren :pinch:

Drivet skal være på omkring de 200m, og herefter står man med en pragtudsigt lige mod 'tilskuerne' på terrassen - green beskyttet af OOB 5 meter bagved, bunker bagved i venstre, og 2 søen i front. 160 - 165 meter hvis du vel og mærke har placeret drivet fornuftigt. Der er en god højdeforskel der taler til at gøre forsøget...

Drømmeslaget er derfor ikke svært at forestille sig; en sommerdag med en fyldt terrasse, vindstille, god temperatur, kold øl der venter, og så det perfekte 2. slag fra toppen af bakken til ca. 1 meter fra hullet (man skal jo ikke overdrive). Gå fuldstændigt upåvirket ned og putte i til en birdie, og sidde og småklage over en øl over, at bolden var en hel meter fra pinden....

Vedhæftet fil  hedensted18.jpg   81,42KB   4 Antal downloads
Golfbaner spillet i år: Fredericia*, Give*, Hedensted, Lyngbygaard, Storådalen*, Skanderborg*, Sorø, Stensballegaard, Vejen*

* NYE! Følg mig i mit projekt for at spille 20 nye baner på ét år. Status: 5/20.

#15 Optimisten

Optimisten

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 110 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Hjortespring
  • Handicap:32
Donator

Skrevet 20 februar 2012 - 13:29

Mit drømmeslag blev slået af en anden fra klubben;
Helt ny spiller, første kaninmatch, tredie hul - direkte i...
Han var endda fræk nok til at beskrive det sådan her på hjemmesiden (Ud fra min vaklende hukommelse):
"de siger golf er et svært spil. Og ja, jeg måtte da også bruge hele tre huller på at få den i i et slag..."

Tilføj svar

0 bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere

Webdesign & Coding By TheDanzorLabs