Velkommen! Du ser lige nu siden som gæst, og har derfor ikke adgang til alle funktionerne her på siden. Hvorfor ikke registrere dig gratis som medlem?
Så deltager i Maj måneds lodtrækning blandt alle nye medlemmer - præmien er et dusin Wilson Staff Dx2 Soft bolde!

Gå til indhold

- - - - -

Hvilken score er acceptabel for Jer?

19 svar på dette emne

#16 TLP

TLP

Platin medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2.050 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ledreborg Palace Golf
  • Handicap:9,7
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 14:02

Se beskedgnisten, den 18 februar 2012 - 11:14, sagde:

på fremmede baner, vil jeg helst score over 30 .ellers bliver jeg pigesur :baby: .
på  hjemmebane der skal jeg ligge på på over 33  og helst til hcp . måske er min holdning også baseret på, at jeg ikke har rykket mig noget videre hele sidste sæson.  og " kræver " af mig selv at gå til mit hcp . hvilket jeg også har gjort ,jeg har ligget på 38  point 2 gange resten af runderne på 34-36. men der er da også nogle gange jeg har gået en turnering og syntes det er gået af helvede til , ingen bolde ramte hvor de skulle . og når runden så er slut ,og markøren siger .. det gik da godt hva. du ligger næsten til præmie , 36 point
og det er fordi som Rene også skriver , jeg går efter par  måske en birdie ,så bliver mange huller en dårlig oplevelse :blush:

Jeg kender absolut godt til det med at have store forventninger til mig selv. Jeg rykkede mig overhovedet ikke hcp. mæssigt sidste år. Jeg tror, at min bedste runde var enten 34 eller 35 point.

Sjovt, det du nævner med ikke at have nogen anelse om, hvordan en runde er gået. Jeg har ALTID godt styr på, hvor jeg ligger henne rent pointmæssigt. Også selvom jeg ikke tæller med løbende, hvilket jeg har ekstremt svært ved at lade være med. Det er nok en arbejdsskade :D

Min storesøster kan også komme næsten rasende ind efter runden, så man skulle tro, at hun havde lavet et par og 20 point. Men scoren kan sagtens vise 33-36 point. Det er mystisk synes jeg, at man ikke har en rimelig god fornemmelse af sin runde.
/Thomas

#17 TLP

TLP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.050 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ledreborg Palace Golf
  • Handicap:9,7
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 14:10

Se beskeddolleris, den 18 februar 2012 - 13:33, sagde:

Jeg er tilfreds med en god slagspils-score.....

Præcis. Det glemte jeg at skrive i mit startoplæg. En god runde for mig er også målt i min netto slagspils-score. Når jeg ikke laver "minus point" på en runde, så kan jeg også være tilfreds med en runde, også selvom den f.eks. kun giver 27 point. Nogen gange altså. Men, det at have opnået samme score uanset om det er efter stableford eller slagspil vidner om stabilitet. Og stabilitet i mit spil er meget tilfredsstillende for mig.

Rammer jeg eet godt 7-jern (som det er 'set' oppe i mit hovede / visualiseret) og lyder impact som det skal - så er jeg tilfreds.
Rammer jeg et tørt vel-timet drive ned af brættet og når 235m er jeg tilfreds.
Laver jeg en op-og-i efter bogen er jeg tilfreds.
Sætter jeg et clutch-putt på 2,5 m for en scramblet par er jeg tilfreds.

Meget enig.

Godt råd - drop stableford spillet så ofte du kan og spil hulspil, slagspil, alt mulig andet. Nyd spillet og glem scoren B)
vh Søren

Igen - jeg er meget enig med dig i det Søren. Også selvom jeg ikke rigtig praktiserer det.

/Thomas

#18 Pastorius

Pastorius

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.173 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Sorø
  • Handicap:24
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 14:24

I min ende af handicapskalaen synes jeg stableford fungerer fint, og jeg kan nok ikke helt sige mig fri for gerne at ville ned i hcp. Ikke for at flashe mit handicap for andre, men for at se hvor langt en mand i min alder (45) kan komme med golfspillet. Der synes jeg hcp er et fint mål.

Set over året har jeg selvfølgelig en klar forventning om at gå ned i handicap - væsentlig ned, men når jeg spiller de enkelte runder, er det vigtigere for mig at de ting jeg arbejder med fungerer, og jeg føler der er en rytme i spillet. Mentalt arbejder jeg meget med at undgå at lade mig påvirke af et dårligt slag. Jeg har en tendens til at tage dem i stimer, fordi jeg pludselig bliver i tvivl eller sur og ingen af delene gør noget som helst godt for mit spil. Derfor er langt det vigtigste for mig at have en god fornemmelse for det jeg har gjort. Det er fx ikke vigtigt for mig om et put går i eller ej, men det er vigtigt at det er slået rimelig godt, så skal der nok med tiden komme dage, hvor de falder i, i stedet for at ramme hulkanten. Jeg kan også være lige så euforisk over en god dag på rangen, som jeg kan over en god runde med 38 point. Jeg er en sucker efter den der fornemmelse hvor tingene falder i hak, det man har slidt med begynder at fungere. Det føles bare så godt - og det er det jeg efterstræber at opleve så ofte som muligt.
Med venlig hilsen

Robert
http://piil.org

WITB

#19 AJ

AJ

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 135 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Tønder Golf Klub
  • Handicap:35,7

Skrevet 19 februar 2012 - 10:41

Se beskedTLP, den 18 februar 2012 - 13:32, sagde:

Igen. Pas nu på ikke at blive for kritisk. Med dit handicap (og på vej ned), så kan det ikke undgås, at der kommer runder langt nede i 20'erne. Det vil da ihvertfald være mit bud. Man er mere svingende des højere handicap :)

Ja eller runder under 20. Alt er sket. Det er, for mig, derfor også langt det vigitgste at jeg slapper af når jeg går en runde på golfbanen. Jeg glemmer alt omkring mig og spekulerer ikke på arbejde, familie elle andet. Når det lykkes har det været en god dag på golfbanen. Nogle gange glemmer jeg bare at det er det jeg spiller golf for :rolleyes: . Men mit konkurrence jeg tager nogle gange over og vil "tvinge" mig til at spille for en god score. Som regel går det så rigtig skidt. Jeg har også en klar forventning om at jeg ikke kommer vildt langt ned i hcp, derfor har jeg heller ikke et mål der hedder hcp et eller andet. Jeg vil prøve at gøre det så godt jeg kan og være tilfreds med det jeg når :thumbsup: . Derfor synes jeg at golf er en perfekt sport. Jeg nyder den frie natur på banen, at man kan spille med alle uanset handicap, og der er mulighed for at gå en runde alene eller sammen med andre afhængig hvad man er til på dagen. Jeg nyder at gå en runde alene og for mig spille slagspil (kommer der et hul der er helt umuligt går jeg videre til næste hul). Jeg har fornemmelsen af at jeg bliver bedre til at koncentrere mig om næste slag hver gang. Noget der gør at jeg spiller bedre slag når jeg spiller turnering :blush: .
Andreas

#20 eventyrgolfer

eventyrgolfer

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 304 Beskeder:
  • Hjemmeklub:odense eventyr golf
  • Handicap:8

Skrevet 19 februar 2012 - 12:10

jeg spiller altid slagspil når jeg spiller........på hjemmebane skal jeg helst ikke over 80, udebane tja har en ide om at 10-15 over par må være ok......

Tilføj svar

0 bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere

Webdesign & Coding By TheDanzorLabs