Velkommen! Du ser lige nu siden som gæst, og har derfor ikke adgang til alle funktionerne her på siden. Hvorfor ikke registrere dig gratis som medlem?
Så deltager i Maj måneds lodtrækning blandt alle nye medlemmer - præmien er et dusin Wilson Staff Dx2 Soft bolde!

Gå til indhold

- - - - -

Hvilken score er acceptabel for Jer?

19 svar på dette emne

#1 TLP

TLP

Platin medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2.050 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ledreborg Palace Golf
  • Handicap:9,7
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 09:40

Vi har vel alle hver især en "scorezone", som vi synes er acceptabel, når vi går en runde golf.

Egentlig er jeg lidt modstander at, at det altid skal gå op i score og antal point. Jeg spiller langt de fleste runder med min kone, og vi har vores interne dyst hen over kalenderåret (og som jeg for øvrigt har vundet de 3 år, hvor vi har haft konkurrencen :P  ) Af og til kunne det være sjovere at spille f.eks. hulspil, eller slagspil hvor laveste handicap bliver 0-stillet og resten så får deres reduceret med laveste handicaps antal slag. Men som sagt så spiller jeg mest med min kone, og hun er mest til stableford.

Det er nok lettest at gå ud fra stableford point, da det er mere sammenligneligt for alle. Mange single handicapspillere har nok en grænse på 80 slag kunne jeg forestille mig, men det er svært at sammenligne i forhold til en med f.eks. handicap 24.

Når jeg spiller mine hjemmebaner, så accepterer jeg en score på 30 point. Ikke at det er prangende - og der skal heller ikke altid så meget til, før den smutter ned under. En runde på 32-33 point og jeg er godt tilfreds. Og en runde på 34-36 point og jeg er rigtig godt tilfreds. Alt over 36 point er selvfølgelig en bonus :)

Når, jeg er på udebane (og en bane jeg ikke har spillet før eller måske kun en enkelt gang før), så er jeg som regel godt tilfreds med en runde i 28 point (alt derover er selvfølgelig bedre).

Hvad skal der til rent scoremæssigt, før I er tilfredse med Jeres score?

Og jeg ved godt, at man ikke altid ud fra antal point kan sige at runden har været god/dårlig, da det kan være meget små forskelle der gør, om man f.eks. scorer 26 point eller 30 point.

Edit: Staveplade ønskes.......eller måske burde jeg bare læse det igennem før jeg poster det...

Ændret af TLP, 18 februar 2012 - 09:43.

/Thomas

#2 Golfoptimisten

Golfoptimisten

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.126 Beskeder:
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 09:52

Mht. til stableford points, så ligger jeg på samme "tilfredshedsniveau som dig @TLP - men det er jo desværre med mange flere slag, jeg opnår den score :cry:
Det kan dog godt føles som en god runde alligevel, blot slagkvaliteten har været der.. :)
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

#3 rene20

rene20

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.121 Beskeder:
  • Hjemmeklub:vejen
  • Handicap:19.8
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 09:53

Puha Thomas...... det var godt nok et godt spørgsmål ;)

Da Jeg jo stadig er forholdsvis ny i sporten(startede i marts 2011), så har Jeg lidt svært ved at vurdere hvor langt det rækker for mig.

Jeg har altid en ide om at Jeg skal spille alle huller i par eller bedre :)

Jeg er stadig på vej ned(håber Jeg), så for mig er det meget sjældent at Jeg rammer en score Jeg kan acceptere :mellow:
Jeg kan ikke finde ud af at spille konservativt, så derfor er går det galt når Jeg ikke holder focus.....

Når Jeg spiller, går Jeg efter guldet.

så kort sagt, har Jeg nok stadig ikke ramt en score Jeg kan acceptere :baby:

#4 COP

COP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.982 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Dragør Golf Klub
  • Handicap:7.9

Skrevet 18 februar 2012 - 09:58

@TLP måske du skulle slå i bordet, så det hele ikke går op i stp-konkurrencer, men måske stopper det af sig selv, når de nye regler træder i kraft ;)

Jeg spiller mange forskellige former for spil gennem sæsonen, hulspil med og uden hcp. Makkermatcher både hul og slagspil, har jeg vundet er jeg som oftest tilfreds. Et nederlag kan også accepteres, hvis det er sket til en godt spillende medspiller - sker sjældent ;)  

Men ligesom dig @TLP 30 stp kan være ok, men jeg har scoret mindre og alligevel gået hjem med en god fornemmelse, fordi et særlig godt slag har reddet dagen.
Gemt billede Når feel er vigtigt!

#5 AJ

AJ

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 135 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Tønder Golf Klub
  • Handicap:35,7

Skrevet 18 februar 2012 - 09:58

Jeg har nok næsten samme holdning. Det vigtigste for mig er dog ikke scoren men om jeg føler jeg har forbedret mig teknisk og taktisk siden sidste runde (ellers så er alle timerne på rangen jo spildt). Jeg ser selvfølgelig gerne at jeg scorer 36+ hver gang for at komme længere ned. Jeg må dog erkende at manglende træning gør at jeg ikke buldrer dernedaf. Men på hjemmebanen er alt over 36 godt/meget godt og alt under 30 skidt. Alt mellem 30 og 36 er acceptabelt.
Andreas

#6 claust

claust

Golfjunkie

• Administrator
  • 2.175 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Hedensted
  • Handicap:18,8

Skrevet 18 februar 2012 - 09:59

Ja det er jo en grænse der kan flytte sig må jeg erkende.

Tidligere var ejg utilfreds med alt under 30, men efter en sæson med omlægning af sving og stress på jobbet, blev 24 'serveret' for mig mere end én gang. Så blev 28 lige pludseligt acceptabelt, og 30+ en dejlig oplevelse...

Nåede heldigvis sidst på sæsonen at komme tilbage i sporet, men synes meget godt det illustrerer at det lige kommer an på formen og hvor man befinder sig. Funderede meget over det sidste år, og tænk på hvor lidt der adskiller en fantastisk runde i 36 point med en skodrunde i 28 - under et halvt slag pr. hul... Golf er ikke så meget et spil om hvad man kan, men hvor mange gange man kan gøre det i træk ;-)
Golfbaner spillet i år: Fredericia*, Give*, Hedensted, Lyngbygaard, Storådalen*, Skanderborg*, Sorø, Stensballegaard, Vejen*

* NYE! Følg mig i mit projekt for at spille 20 nye baner på ét år. Status: 5/20.

#7 Finseth

Finseth

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 386 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Golfklubben Lillebælt
  • Handicap:4,5

Skrevet 18 februar 2012 - 10:03

Det er mest spillet, som jeg går op i, men vil da meget nødig over 80 slag på hjemmebanen ( 31 point for 80).
På en "ny" bane, har jeg ikke rigtig noget mål, men forsøger at nyde de nye udfordringer i stedet for at gå så meget op i scoren.

#8 gnisten

gnisten

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 512 Beskeder:
  • Hjemmeklub:rønnede golfklub
  • Handicap:19,4

Skrevet 18 februar 2012 - 11:14

på fremmede baner, vil jeg helst score over 30 .ellers bliver jeg pigesur :baby: .
på  hjemmebane der skal jeg ligge på på over 33  og helst til hcp . måske er min holdning også baseret på, at jeg ikke har rykket mig noget videre hele sidste sæson.  og " kræver " af mig selv at gå til mit hcp . hvilket jeg også har gjort ,jeg har ligget på 38  point 2 gange resten af runderne på 34-36.    men der er da også nogle gange jeg har gået en turnering og syntes det er gået af helvede til , ingen bolde ramte hvor de skulle . og når runden så er slut ,og markøren siger .. det gik da godt hva. du ligger næsten til præmie , 36 point
og det er fordi som Rene også skriver , jeg går efter par  måske en birdie ,så bliver mange huller en dårlig oplevelse :blush:
mvh.Tom Andreasen. det er ikke længden det kommer an på , det er arbejdet omkring hullet

#9 briandenver

briandenver

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 114 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Vejen
  • Handicap:35,7

Skrevet 18 februar 2012 - 11:20

Med mit handicap vil jeg nok ikke være tilfreds med runder hvor jeg laver under 30 point, men der er desværre stadig for mange af dem :hmm: Men målet for i år er at blive mere stabil og samtidig kommer under hcp 30. Så jeg håber der er håb forude :)

#10 TLP

TLP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.050 Beskeder:
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 13:28

Se beskedrene20, den 18 februar 2012 - 09:53, sagde:

Jeg har altid en ide om at Jeg skal spille alle huller i par eller bedre :)

Jeg er stadig på vej ned(håber Jeg), så for mig er det meget sjældent at Jeg rammer en score Jeg kan acceptere :mellow:
Jeg kan ikke finde ud af at spille konservativt, så derfor er går det galt når Jeg ikke holder focus.....

Når Jeg spiller, går Jeg efter guldet.

så kort sagt, har Jeg nok stadig ikke ramt en score Jeg kan acceptere :baby:

Pas på med forventningerne René. Det skulle gerne være en fornøjelse af spille golf. Jeg ville blive temmelig frustreret, hvis jeg aldrig var tilfreds med en runde ;)
/Thomas

#11 TLP

TLP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.050 Beskeder:
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 13:30

Se beskedCOP, den 18 februar 2012 - 09:58, sagde:

@TLP måske du skulle slå i bordet, så det hele ikke går op i stp-konkurrencer, men måske stopper det af sig selv, når de nye regler træder i kraft ;)

Ja - eller bare få mig nogle flere runder, hvor konen ikke er med :P

Men ellers har du ret. Når de nye regler træder i kraft - og med mindre man spiller en EDS-runde, så er det jo næsten en opfordring til at spille noget andet end stableford :thumbsup:
/Thomas

#12 TLP

TLP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.050 Beskeder:
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 13:32

Se beskedAJ, den 18 februar 2012 - 09:58, sagde:

Men på hjemmebanen er alt over 36 godt/meget godt og alt under 30 skidt. Alt mellem 30 og 36 er acceptabelt.

Igen. Pas nu på ikke at blive for kritisk. Med dit handicap (og på vej ned), så kan det ikke undgås, at der kommer runder langt nede i 20'erne. Det vil da ihvertfald være mit bud. Man er mere svingende des højere handicap :)
/Thomas

#13 dolleris

dolleris

Junior bruger

• Medlemmer
  • PipPip
  • 72 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Smørum GC
  • Handicap:99

Skrevet 18 februar 2012 - 13:33

Hmm - jeg er egentlig fristet til en lang post, fordi jeg synes at spørgsmålet er 'absurd' / umuligt at give et begavet svar på.
Derfor prøver jeg alligevel.

Jeg har spillet i 24 år og er snart 52. Højt singlehcp, som vel er repræsentativt i store træk for min spillestyrke.
Spiller 10-20 runder om året ialt :no: . Har som så mange andre mange forpligtelser, der tager tiden væk fra golfspils-tiden.

Hvad er jeg tilfreds med?
I hvert fald ikke scores opmålt i Stableford, idet denne slagspilsform KAN skjule en masse dårlige scores. Jeg har simpelthen spillet for meget til at disse points siger mig noget, men kan se berettigelsen i en stor match som feks VMG i Sorø eller en tykt besat klubturnering grundet tidsperspektivet.

Jeg er tilfreds med en god slagspils-score generelt - under 80 hvorsomhelst er rigtig stort for mig efterhånden.
Vi går jo alle og roder med et eller flere elementer i svinget eller en 'flaw' som vi gerne vil have kål på - når det lykkes i en runde er jeg tilfreds. Glad.

Rammer jeg eet godt 7-jern (som det er 'set' oppe i mit hovede / visualiseret) og lyder impact som det skal - så er jeg tilfreds.
Rammer jeg et tørt vel-timet drive ned af brættet og når 235m er jeg tilfreds.
Laver jeg en op-og-i efter bogen er jeg tilfreds.
Sætter jeg et clutch-putt på 2,5 m for en scramblet par er jeg tilfreds.

Sidst jeg var ude og spille en runde med noget på højkant var på Simons lige efter nytår inden Fimbul-vinteren satte ind.
Min ven og jeg gik med to lavhcp'er der spillede rigtig meget som de selv anførte - vi fik smæk med 4/3 i en high / low med laveste hcp 0-stillet , men - jeg lavede to by-the-book birdies og ramte bolden med kompression og zip et par gange. Så DER var jeg tilfreds da jeg kom ind. :thumbsup:

Godt råd - drop stableford spillet så ofte du kan og spil hulspil, slagspil, alt mulig andet. Nyd spillet og glem scoren B)
vh Søren

Ændret af dolleris, 18 februar 2012 - 13:36.

#14 rene20

rene20

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.121 Beskeder:
  • Hjemmeklub:vejen
  • Handicap:19.8
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 13:34

Se beskedTLP, den 18 februar 2012 - 13:28, sagde:

Pas på med forventningerne René. Det skulle gerne være en fornøjelse af spille golf. Jeg ville blive temmelig frustreret, hvis jeg aldrig var tilfreds med en runde ;)
Nu var det nok også sat lidt på en spids :P

Selvfølgelig har Jeg haft mange runder, hvor Jeg er gået fra banen med en super fornemmelse i kroppen :)

Og på et eller andet tidspunkt, finder Jeg jo også et niveau, hvor Jeg ikke bliver bedre :mellow:

Det Jeg vil sige med det, er at Jeg ikke kun spiller for hyggens skyld..... Jeg stiller mig ikke tilfreds med 7 på et par 4 hul, hvis Jeg ved at Jeg kunne have lavet en bogey eller par. Jeg spiller helst risk and reward :)

#15 TLP

TLP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.050 Beskeder:
Donator

Skrevet 18 februar 2012 - 13:35

Se beskedFinseth, den 18 februar 2012 - 10:03, sagde:

Det er mest spillet, som jeg går op i, men vil da meget nødig over 80 slag på hjemmebanen ( 31 point for 80).
På en "ny" bane, har jeg ikke rigtig noget mål, men forsøger at nyde de nye udfordringer i stedet for at gå så meget op i scoren.

Det kan jeg sagtens følge dig i, når du har det handicap, som du har. Det er noget andet der tæller - kender det fra min barndomskammerat og alle de andre, der ligger nede omkring 0-5 i hcp.

Og så har du fuldstændig ret mht. en ny bane. Dér burde man ikke gå så højt op i scoren, men udelukkende nyde det at spille en ny bane med nye og andre udfordringer :thumbsup:
/Thomas

Tilføj svar

0 bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere

Webdesign & Coding By TheDanzorLabs