Egentlig er jeg lidt modstander at, at det altid skal gå op i score og antal point. Jeg spiller langt de fleste runder med min kone, og vi har vores interne dyst hen over kalenderåret (og som jeg for øvrigt har vundet de 3 år, hvor vi har haft konkurrencen
Det er nok lettest at gå ud fra stableford point, da det er mere sammenligneligt for alle. Mange single handicapspillere har nok en grænse på 80 slag kunne jeg forestille mig, men det er svært at sammenligne i forhold til en med f.eks. handicap 24.
Når jeg spiller mine hjemmebaner, så accepterer jeg en score på 30 point. Ikke at det er prangende - og der skal heller ikke altid så meget til, før den smutter ned under. En runde på 32-33 point og jeg er godt tilfreds. Og en runde på 34-36 point og jeg er rigtig godt tilfreds. Alt over 36 point er selvfølgelig en bonus
Når, jeg er på udebane (og en bane jeg ikke har spillet før eller måske kun en enkelt gang før), så er jeg som regel godt tilfreds med en runde i 28 point (alt derover er selvfølgelig bedre).
Hvad skal der til rent scoremæssigt, før I er tilfredse med Jeres score?
Og jeg ved godt, at man ikke altid ud fra antal point kan sige at runden har været god/dårlig, da det kan være meget små forskelle der gør, om man f.eks. scorer 26 point eller 30 point.
Edit: Staveplade ønskes.......eller måske burde jeg bare læse det igennem før jeg poster det...
Ændret af TLP, 18 februar 2012 - 09:43.