Velkommen! Du ser lige nu siden som gæst, og har derfor ikke adgang til alle funktionerne her på siden. Hvorfor ikke registrere dig gratis som medlem?
Så deltager i Maj måneds lodtrækning blandt alle nye medlemmer - præmien er et dusin Wilson Staff Dx2 Soft bolde!

Gå til indhold

- - - - -

Hvorfor have elitehold

73 svar på dette emne

#61 Hochbeinz

Hochbeinz

Junior bruger

• Medlemmer
  • PipPip
  • 53 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Lübker
  • Handicap:4,9

Skrevet 22 februar 2012 - 17:18

Se beskedMSP, den 22 februar 2012 - 07:35, sagde:

Er du fatsvag, det rager mig en fjer om det giver overskud eller underskud, jeg har bare ikke noget at bruge dem til.
Der er jo ikke nogen af dem der bliver til noget alligevel. Så set ud fra det er pengene vel givet rigtig skidt ud.
Det er jo heller ikke let at forstå en mand der formår at modsige sig selv på 2 linier. Først rager det dig en fjer om der er over eller underskud, men dernæst mener du at pengene er skidt givet ud. Og din afsluttende bemærkning om at der ikke er nogen af dem der bliver til noget. Dette vidner om profetiske evner i højeste klasse. Kan du så ikke lige fortælle mig hvem der vinder de 4 majors i år så jeg kan spille lidt på det :D

#62 MSP

MSP

Junior bruger

• Medlemmer
  • PipPip
  • 61 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Esbjerg GK
  • Handicap:15

Skrevet 22 februar 2012 - 17:39

Ja ja ja... Men pengene er da givet skidt ud hvis vi skal se på hvor mange det kommer på Europa Touren. Der var en der skrev at uden eliten havde vi aldrig haft TB. Og det er nok rigtig.

Og ja det rager mig en fjer hvad pengene går til, er jeg utilfreds kan jeg jo bare møde op til generalforsamlingen.

Men derfor må jeg vel godt syntes at det ikke er noget for mig, og at jeg ikke støtter op omkring det er vel mit valg.

#63 pyramus

pyramus

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 178 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Værebro Golfklub
  • Handicap:4,8

Skrevet 22 februar 2012 - 18:35

Se beskedMSP, den 22 februar 2012 - 17:39, sagde:

Ja ja ja... Men pengene er da givet skidt ud hvis vi skal se på hvor mange det kommer på Europa Touren. Der var en der skrev at uden eliten havde vi aldrig haft TB. Og det er nok rigtig.

Og ja det rager mig en fjer hvad pengene går til, er jeg utilfreds kan jeg jo bare møde op til generalforsamlingen.

Men derfor må jeg vel godt syntes at det ikke er noget for mig, og at jeg ikke støtter op omkring det er vel mit valg.

Se beskedMSP, den 22 februar 2012 - 17:39, sagde:

Jo jo heldigvis da et frit demokrati :D .....men du startede selv tråden med at smide et åbne spørgsmål op og spurgte efter andres holdninger :hmm: , dem har du jo så fået i rigeligt mål......

#64 MSP

MSP

Junior bruger

• Medlemmer
  • PipPip
  • 61 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Esbjerg GK
  • Handicap:15

Skrevet 22 februar 2012 - 18:48

Og det siger jeg så tak for :-)

#65 Golfoptimisten

Golfoptimisten

Platin medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1.126 Beskeder:
Donator

Skrevet 22 februar 2012 - 19:01

Se beskedMSP, den 22 februar 2012 - 18:48, sagde:

Og det siger jeg så tak for :-)

Og dejligt, at tonen nu er tilbage i VMG-ånd :)    Sådan.. :thumbsup:  
- vi er ikke enige om alt (hold da op, det ville være kedeligt..) men vi slås med værdighed :D :thumbsup:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

#66 COP

COP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.982 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Dragør Golf Klub
  • Handicap:7.9

Skrevet 03 marts 2012 - 18:58

Jeg har tidligere argumenteret for, at elitematcher kunne spilles på hverdage, ligesom mange fodbold og håndboldkampe bliver, på GO. Det var der bestemt ikke opbakning til - Jeg havde nu heller ikke forventet det.

I dag var jeg så sammen med en gammel kammerat, som også følger/støtter eliteholdet i hans klub, han kunne fortælle en lidt sjov historie.

Hans klub er kommet i pulje med Royal Golf, og klubben havde for kort tid siden, modtaget et brev fra Royal, om det var muligt, at afvikle DGU- matchen en hverdag, da Royal havde et problem med at lukke banen. De har selvfølgelig afslået, da det er DGU som bestemmer spilledatoerne.

Det er nu alligevel tankevækkende, at en klub som kun forsøgsvis er medlem af DGU, foreslår at matcher skal/kan afvikles på hverdage, da de har lovet deres medlemmer at banen ikke vil være lukket i weekends.

Jeg er spændt på at se hvordan Royal kommer ud af den kattepine. Her er der tale om en klub, som ikke har en generalforesamlings beslutning, som siger klubben skal have en eliteafd. - Tværtimod.

Alle de klubber som er i pulje med Royal, har også krav på prøvespil, må de mon heller ikke prøvespille i weekends...  

Selv med 15.000 kr. + moms i kontingent, så kan man ikke være sikker på, at banen er åben for menige medlemmer i weekends.
Gemt billede Når feel er vigtigt!

#67 Pastorius

Pastorius

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.173 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Sorø
  • Handicap:24
Donator

Skrevet 03 marts 2012 - 19:32

Ja, så er det vel kun tilbage at leje sig ind på en anden bane til sine hjemmekampe, og betale udeholdets prøverunder. Hvis man ellers må det.

....og som en lille parentes, mødte jeg igen en elitespiller på rangen. Hun kom gående ned langs rangen og tog lige de tomme boldespande med hun kunne bære på vejen.
Med venlig hilsen

Robert
http://piil.org

WITB

#68 TLP

TLP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.050 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ledreborg Palace Golf
  • Handicap:9,7
Donator

Skrevet 03 marts 2012 - 20:24

Se beskedPastorius, den 03 marts 2012 - 19:32, sagde:

....og som en lille parentes, mødte jeg igen en elitespiller på rangen. Hun kom gående ned langs rangen og tog lige de tomme boldespande med hun kunne bære på vejen.

God stil :thumbsup:
/Thomas

#69 COP

COP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.982 Beskeder:

Skrevet 03 marts 2012 - 20:34

Se beskedPastorius, den 03 marts 2012 - 19:32, sagde:

Ja, så er det vel kun tilbage at leje sig ind på en anden bane til sine hjemmekampe, og betale udeholdets prøverunder. Hvis man ellers må det.

Den med spandene plejer jeg at stå for i Dragør, samtidig får jeg så også lige hilst på de aktive medlemmer :)

Noget har Royal så alligevel fået ud af deres initiativ, måske noget andre klubber kunne lære af. Jeg checkede lige op på spilledage og tidspunkter, og sørme om ikke Royal har fået flyttet spilletidspunktet, så det bliver eftermiddagsmatcher i de fleste :thumbsup:

Vedhæftet fil  Unavngivet 3.pdf   27,94KB   10 Antal downloads

#70 Pastorius

Pastorius

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.173 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Sorø
  • Handicap:24
Donator

Skrevet 03 marts 2012 - 21:07

Se beskedCOP, den 03 marts 2012 - 20:34, sagde:

Den med spandene plejer jeg at stå for i Dragør, samtidig får jeg så også lige hilst på de aktive medlemmer :)

Ja, jeg gør det også gerne. Ikke sådan at jeg går og rydder op altid, men skal jeg hen og fylde en spand mere, så tager jeg lige dem, der er efterladt ved en måtte, eller ved indspilsgreenen. Jeg tror det er en erhvervsskade fra efterskolelærertiden, hvor jeg gerne lige ville vise ungerne at man lige så godt kunne hjælpe lidt til - selvom man ikke selv havde lavet rodet.
Med venlig hilsen

Robert
http://piil.org

WITB

#71 Fisker

Fisker

Junior bruger

• Medlemmer
  • PipPip
  • 18 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Gyttegård Golfklub
  • Handicap:7

Skrevet 04 marts 2012 - 01:27

Jeg glæder mig som en lille dreng til at komme ud og se vores elitehold spille igen i år. Nuvel vi spiller så også i elitedivisionen og de drenge kan altså noget med en golfbold. Vores hold møder større og større opbakning (både på ude og hjemmebane) og jeg er ikke i tvivl om at det er fordi at der gøres meget ud af at gøre alle til en vigtig del af holdet. Spillere, caddies, træner, hjælpere og tilskuere tilskrives alle en del af holdets succes.

Derudover er det tydeligt at holdets spillere er seriøse omkring deres golf og bruger meget tid på træning mm. Der berettes ofte på klubbens hjemmeside om spillernes bedrifter og klubben gør meget for at gøre festdage ud af hjemmekampene, med levende musik, grill, flagallé, biludstillinger mm. og engang fik klubben nogle Jagerfly til at flyve i formation over banen i pausen.

at spillerne så oven i købet er yderst sympatiske er jo dejligt.

Her lige 4 stemningsindtryk:

Gemt billede

Gemt billede

Gemt billede

Gemt billede

Ændret af Fisker, 04 marts 2012 - 01:32.

#72 Golfoptimisten

Golfoptimisten

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.126 Beskeder:
Donator

Skrevet 04 marts 2012 - 07:11

@Fisker

Se DETer god stil :thumbsup:

Noget af det er nok svært at fremskaffe økonomi til, i de fleste klubber (Jager-formationen) - men smil og venlighed - samt synlighed - det kan alle stille med - hvis de vil :)
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

#73 pyramus

pyramus

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 178 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Værebro Golfklub
  • Handicap:4,8

Skrevet 04 marts 2012 - 09:07

Se beskedCOP, den 03 marts 2012 - 18:58, sagde:

Jeg har tidligere argumenteret for, at elitematcher kunne spilles på hverdage, ligesom mange fodbold og håndboldkampe bliver, på GO. Det var der bestemt ikke opbakning til - Jeg havde nu heller ikke forventet det.

I dag var jeg så sammen med en gammel kammerat, som også følger/støtter eliteholdet i hans klub, han kunne fortælle en lidt sjov historie.

Hans klub er kommet i pulje med Royal Golf, og klubben havde for kort tid siden, modtaget et brev fra Royal, om det var muligt, at afvikle DGU- matchen en hverdag, da Royal havde et problem med at lukke banen. De har selvfølgelig afslået, da det er DGU som bestemmer spilledatoerne.

Det er nu alligevel tankevækkende, at en klub som kun forsøgsvis er medlem af DGU, foreslår at matcher skal/kan afvikles på hverdage, da de har lovet deres medlemmer at banen ikke vil være lukket i weekends.

Jeg er spændt på at se hvordan Royal kommer ud af den kattepine. Her er der tale om en klub, som ikke har en generalforesamlings beslutning, som siger klubben skal have en eliteafd. - Tværtimod.

Alle de klubber som er i pulje med Royal, har også krav på prøvespil, må de mon heller ikke prøvespille i weekends...  

Selv med 15.000 kr. + moms i kontingent, så kan man ikke være sikker på, at banen er åben for menige medlemmer i weekends.

Værebro er for andet år i træk i pulje med Royal. Sidste år gav det ikke anledning til problemer med prøvespil i weekends. Tror aldrig jeg har hørt om en hjemmeklub der vil afvikle en runde på en hverdag :no: .......ser ud til at Royal ikke helt har gennemtænkt deres deltagelse

#74 COP

COP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.982 Beskeder:

Skrevet 04 marts 2012 - 09:26

Se beskedFisker, den 04 marts 2012 - 01:27, sagde:

Jeg glæder mig som en lille dreng til at komme ud og se vores elitehold spille igen i år. Nuvel vi spiller så også i elitedivisionen og de drenge kan altså noget med en golfbold. Vores hold møder større og større opbakning (både på ude og hjemmebane) og jeg er ikke i tvivl om at det er fordi at der gøres meget ud af at gøre alle til en vigtig del af holdet. Spillere, caddies, træner, hjælpere og tilskuere tilskrives alle en del af holdets succes.

Derudover er det tydeligt at holdets spillere er seriøse omkring deres golf og bruger meget tid på træning mm. Der berettes ofte på klubbens hjemmeside om spillernes bedrifter og klubben gør meget for at gøre festdage ud af hjemmekampene, med levende musik, grill, flagallé, biludstillinger mm. og engang fik klubben nogle Jagerfly til at flyve i formation over banen i pausen.

at spillerne så oven i købet er yderst sympatiske er jo dejligt.

Se beskedpyramus, den 04 marts 2012 - 09:07, sagde:

Værebro er for andet år i træk i pulje med Royal. Sidste år gav det ikke anledning til problemer med prøvespil i weekends. Tror aldrig jeg har hørt om en hjemmeklub der vil afvikle en runde på en hverdag :no: .......ser ud til at Royal ikke helt har gennemtænkt deres deltagelse
@Fisker, Fint indlæg som fortæller hvor meget det betyder at være medlem af en klub. Det ville nok gavne, alle klubbers "elite", hvis vi fik nogle flere klubmedlemmer, og ikke kun golfspillende medlemmer :getlost:

@pyramus, så har I nok også fået et tilbud om at flytte jeres match på Royal :D

Jeg er spændt på om andre klubber i Royals puljer følger op, og foreslår flytning af egne hjemmekampe. Det kunne være lidt sjovt, hvis  Royals spillere skulle gennem myldretidstrafikken på hverdage til matcher i Gilleleje, Holbæk og Dragsholm.

Jeg er i tvivl, om DGU i det hele taget vil godkende hverdagsafvikling, eller om datoerne er faste, men som menig medlem kan jeg godt se fordelen med eftermiddagsmatcher for klubbens øvrige medlemmer.

Tilføj svar

0 bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere

Webdesign & Coding By TheDanzorLabs