Velkommen! Du ser lige nu siden som gæst, og har derfor ikke adgang til alle funktionerne her på siden. Hvorfor ikke registrere dig gratis som medlem?
Så deltager i Maj måneds lodtrækning blandt alle nye medlemmer - præmien er et dusin Wilson Staff Dx2 Soft bolde!

Gå til indhold

- - - - -

læsning af green

4 svar på dette emne

#1 gnisten

gnisten

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 512 Beskeder:
  • Hjemmeklub:rønnede golfklub
  • Handicap:19,4

Skrevet 16 februar 2012 - 18:02

på meget ondolerede green ,kan jeg opleve at jeg har svært ved at finde linien , såsom når bolden skal skråt op ad en bakke og derfter skråt ned den anden vej imens det hele falder eks mod en sø .
er der nogen steder hvor man kan læse/lære lidt om hvordan man beregner diise putts.
vedr fart på bolden syntes jeg selv går rimelig , men enkelte gange går bolden simpelthen modsat .
mvh.Tom Andreasen. det er ikke længden det kommer an på , det er arbejdet omkring hullet

#2 snejbjerg

snejbjerg

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 137 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Randers Golf Klub
  • Handicap:12.6

Skrevet 16 februar 2012 - 20:14

Stan Utley har nogle fif til at læse linjen i The Art Of Scoring . Der er et helt kapitel om putte strategi, men han starter med at "læse" sit put nå han bevæger sig mod greenen. Det er naturligvis de overordnende hældninger, grain evt. vind.
Når han står over for et 7-10 m put prøver han at finde det høje punkt på den linje bolden skal følge. Når han kommer frem til bolden kigger på linjen bag bolden. Derefter kigger han fra hullet mod bolden - da det giver en bedre fornemmelse for op eller ned. Når han går tilbage til bolden går han på den lave side og stopper og betragter det højeste punkt på den linje der fører til hullet omkring midtvejs. Det er også min oplevelse at det giver fordi det giver den bedste fornemmelse for faldet. Prøv det...

Det er ikke noget der behøver at tage evigheder! Når man marker sin bold kan man jo kigge på linjen og gå hen og tage flaget. Betragte puttet fra den anden side og gå tilbage på den lave side.
The woods are full of long drivers.
- Harvey Penick

#3 ane

ane

Junior bruger

• Medlemmer
  • PipPip
  • 56 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ørnehøj
  • Handicap:7,2

Skrevet 16 februar 2012 - 20:28

Hvad man ikke har i hovedet må man have i fødderne. Sagt på en anden måde. Jeg kan også ofte have svært ved at se faldet. En kammerat har lært mig at gå en tur langs puttelinjen og stoppe op om mærke hældningen med fødderne på de kritiske steder. Det virker godt for mig.
Det besvarer måske ikke spørgsmålet specielt præcist, men det var hvad jeg lige kunne komme op med.

#4 claust

claust

Golfjunkie

• Administrator
  • 2.175 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Hedensted
  • Handicap:18,8

Skrevet 16 februar 2012 - 20:49

Nu griner i måske, men jeg synes faktisk at Tiger Woods spillene (bruger PS3) giver en grundlæggende forståelse for puttelinjer - i disse spil er green visualiseret med et 'net' af streger i forskellige farver efter hældning og retning, og jeg synes faktisk det er ret pædagogisk når det ælder om at øve fysikken bag boldens bevægelse på en ujævn overflade. Give it a try ;-) Det er mulig bare at øve putning, man behøver ikke spille banerne..

PS: Hvis man overvejer at købe spillet kommer der en ny version meget snart. Den er klart bedst på PS3, på PC kan man vist ligeså godt bruge online versionen. Også en mulighed for at få gamle versioner til billige penge (Jeg har de 2 seneste, nogen købere?) :)
Golfbaner spillet i år: Fredericia*, Give*, Hedensted, Lyngbygaard, Storådalen*, Skanderborg*, Sorø, Stensballegaard, Vejen*

* NYE! Følg mig i mit projekt for at spille 20 nye baner på ét år. Status: 5/20.

#5 gnisten

gnisten

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 512 Beskeder:
  • Hjemmeklub:rønnede golfklub
  • Handicap:19,4

Skrevet 17 februar 2012 - 19:18

Se beskedclaust, den 16 februar 2012 - 20:49, sagde:

Nu griner i måske, men jeg synes faktisk at Tiger Woods spillene (bruger PS3) giver en grundlæggende forståelse for puttelinjer - i disse spil er green visualiseret med et 'net' af streger i forskellige farver efter hældning og retning, og jeg synes faktisk det er ret pædagogisk når det ælder om at øve fysikken bag boldens bevægelse på en ujævn overflade. Give it a try ;-) Det er mulig bare at øve putning, man behøver ikke spille banerne..

PS: Hvis man overvejer at købe spillet kommer der en ny version meget snart. Den er klart bedst på PS3, på PC kan man vist ligeså godt bruge online versionen. Også en mulighed for at få gamle versioner til billige penge (Jeg har de 2 seneste, nogen købere?) :)
Ja det spiller jeg også selv , og jeg bruger også putteøvelsene , samt når jeg spiller prøver jeg at undlade at bruge  " puttelinieknappen" . jeg spiller altid her om vinteren, som tidsfordriv , men det er da meget sjovt at spille online med nogen , der er squ nogle hardcore spiller  indimellem.
mvh.Tom Andreasen. det er ikke længden det kommer an på , det er arbejdet omkring hullet

Tilføj svar

0 bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere

Webdesign & Coding By TheDanzorLabs