Hvad er et rimeligt kontingent i en golfklub?
Jeg spiller de fleste af mine runder i Ikast hvor jeg er langdistancemedlem. Har dog valgt også at melde mig ind i en rigtig klub tæt på hvor jeg bor, for at kunne træne, have mulighed for at spille matcher, gå EDS (dog aldrig prøvet endnu
Aarhus Aadal har et fremragende træningsanlæg som jeg bruger lidt - uden at slide det op.
Banen er ok, uden på nogen måde at være fremragende.
Allerede nu, betaler jeg væsentligt mere for at være medlem, end hvis jeg meldte mig ind i en billig klub og spillede greenfee. Og det er nu foreslået at forhøje kontingentet for 2012 markant, hvilket vil betyde at mine runder på hjemmebanen koster nogenlunde det samme som greenfee på Lübker, eller mere...
Så synes jeg det begynder at være ikke bare dyrt, men meget dyrt (og lad os så glemme den værdiløse aktie)...
Det skal IKKE udvikle sig til en for eller imod min hjemmeklub (jeg kan tydeligt huske hvor galt LHW tidligere kom afsted i en sådan henseende), men jeg kunne godt tænke mig at høre nogle inputs til, hvad i mener man på en gennemsnitlig 18 hullers bane skal/kan/vil betale i kontingent, når man ikke selv yder noget aktivt, men blot kommer i klubben for at spille golf.
Ændret af M&M, 15 februar 2012 - 16:42.