Velkommen! Du ser lige nu siden som gæst, og har derfor ikke adgang til alle funktionerne her på siden. Hvorfor ikke registrere dig gratis som medlem?
Så deltager i Maj måneds lodtrækning blandt alle nye medlemmer - præmien er et dusin Wilson Staff Dx2 Soft bolde!

Gå til indhold

- - - - -

Hvad er et rimeligt kontingent?

40 svar på dette emne

#1 M&M

M&M

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 170 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Århus Ådal
  • Handicap:7,4

Skrevet 15 februar 2012 - 16:41

De kære GO hidsigproppe "debatterer" igen lystigt i mere eller mindre sobre toner, og det fik mig til at tænke på et emne jeg gerne ville høre et par inputs til:

Hvad er et rimeligt kontingent i en golfklub?

Jeg spiller de fleste af mine runder i Ikast hvor jeg er langdistancemedlem. Har dog valgt også at melde mig ind i en rigtig klub tæt på hvor jeg bor, for at kunne træne, have mulighed for at spille matcher, gå EDS (dog aldrig prøvet endnu :) ) mv. Grundet lange arbejdstider, små børn, en ikke-golfspillende kone, og forholdsvis mange runder i Ikast, spiller jeg dog ikke ret mange runder i min hjemmeklub. Et bud vil være MAX 10 - 15 stykker sidste år.

Aarhus Aadal har et fremragende træningsanlæg som jeg bruger lidt - uden at slide det op.

Banen er ok, uden på nogen måde at være fremragende.

Allerede nu, betaler jeg væsentligt mere for at være medlem, end hvis jeg meldte mig ind i en billig klub og spillede greenfee. Og det er nu foreslået at forhøje kontingentet for 2012 markant, hvilket vil betyde at mine runder på hjemmebanen koster nogenlunde det samme som greenfee på Lübker, eller mere...

Så synes jeg det begynder at være ikke bare dyrt, men meget dyrt (og lad os så glemme den værdiløse aktie)...

Det skal IKKE udvikle sig til en for eller imod min hjemmeklub (jeg kan tydeligt huske hvor galt LHW tidligere kom afsted i en sådan henseende), men jeg kunne godt tænke mig at høre nogle inputs til, hvad i mener man på en gennemsnitlig 18 hullers bane skal/kan/vil betale i kontingent, når man ikke selv yder noget aktivt, men blot kommer i klubben for at spille golf.

Ændret af M&M, 15 februar 2012 - 16:42.

#2 buhe

buhe

Platin medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2.125 Beskeder:
  • Hjemmeklub:trehøje gk
  • Handicap:23.2

Skrevet 15 februar 2012 - 16:55

altså jeg spiller i trehøje golfklub  tæt på herning .. det koster 4650 kr for et år med  fri hvide bolde (srixon bolde)
18 og en 9 huls bane .

dette syntes jeg ikke er dyrt
langdistance medlem koster det 2900 kr for en sæson
hilsen Lars

Den dag jeg er i godt humør efter at have tabt, det bliver den sidste gang jeg slår til en golfbold. Jeg hader at tabe.. (citat Ian Poulter)

#3 Golfoptimisten

Golfoptimisten

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.126 Beskeder:
Donator

Skrevet 15 februar 2012 - 16:59

Det kommer vel meget an på banestand/klubfaciliteter m.m. - men jeg synes nu de 5000,- årligt i Norddjurs er ok billigt..  Banestand fornuftig - for det meste - men uden at være prangende.. Pænt klubhus i ok størrelse med de faciliteter som nu behøves. og ok træningsfaciliteter - igen uden at være prangende..
Lübker har en anden pris - og en anden banestandard - så det hører vel lidt sammen..
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

#4 Holm

Holm

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 221 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Brønderslev
  • Handicap:21.6

Skrevet 15 februar 2012 - 17:02

Jeg synes egentligt det er et lidt svært spørgsmål, da jeg mener det afhænger af rigtig mange faktorer. Og rent nøgtern set, så er det markedskrafterne som styrer. Langt hen af vejen, så er det jo et spørgsmål for klubberne om at sætte kontingentet, så de får så meget som muligt, uden af begynde at miste kunder.

Derudover, så synes jeg det afhænger af, hvad de formår/vælger at gøre med pengene. Jo dyrere kontingentet er, jo mere kan man forvente at få ud af sine penge. Her tænker jeg på hvor mange huller klubben kan tilbyde, i hvilken stand holdes banen (dette et meget vigtigt punkt), hvordan er faciliteterne, hvilke træningsmuligheder er der, hvor dygtige pro'er er tilknyttet osv. osv. Det omvendte gælder så selvfølgelig, jo billigere kontingent der udbydes.

Dette samlet er så det produkt klubben vælger at udbyde til os menige hyggegolfere. Så må vi tage stilling til, om det er vores penge værd, og vælge klubben derudfra.

Så kort sagt, så synes jeg det er svært at svare præcis på hvad jeg synes er rimeligt. De udbyder et produkt, som jeg som forbruger så må tage stilling til. På samme måde, som når jeg kvalitetsmæssigt vælger mellem Levi's eller andre billigere mærker.

Ændret af Holm, 15 februar 2012 - 17:03.

#5 Pastorius

Pastorius

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.173 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Sorø
  • Handicap:24
Donator

Skrevet 15 februar 2012 - 17:05

I Sorø giver vi lidt mere ca. 6500,-/år, men det er så med frit spil i Næstved, Skovbo og Trelleborg. Desuden er der en +3 ordning med Hedeland, Sydsjælland og Holbæk (tror jeg nok, har ikke tjekket for nylig), hvor man også kan spille gratis for 800,-/år ekstra.

Det synes jeg er ok, men selvom vi kom gennem året med et lille overskud, så kan det kun løbe rundt hvis der i hvert fald er nogen der vil yde en ekstra indsats - og det er der så.

Jeg synes det er helt fint at man betaler sit kontingent, og blot kommer og spiller, men jeg kan virkelig se rødt, når der er nogen der mener det giver fri brokke-ret at have betalt. Det gider jeg ikke høre på, og undlader ikke at kommentere det. Konstruktiv kritik er ok, særligt hvis man har gode forslag til at gøre det bedre, uden at folk skal bruge endnu mere fritid på det.
Med venlig hilsen

Robert
http://piil.org

WITB

#6 AJ

AJ

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 135 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Tønder Golf Klub
  • Handicap:35,7

Skrevet 15 februar 2012 - 17:11

For mig er den altafgørende faktor at jeg hurtigt kan komme ud på banen og ikke skal have penge med ( kun til kaffe/sodavand og slik). Der er så heller ikke mange baner i umiddelbar nærhed så derfor giver kontingentet lidt sig selv. De allerede nævnte faktorer som bane, træningsmuligheder, ånden i klubben og mulighederne for at spille på næsten alle tider af døgnet gør at kontingentet når en hvis størrelse. Hos os koster det kr. 4.700,- pr. år. Det synes jeg er ok når man tænker på hvad man får for pengene.
Andreas

#7 Årgang63

Årgang63

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 973 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Djursgolf
  • Handicap:23,4
Donator

Skrevet 15 februar 2012 - 17:13

Som @Golfoptimisten og @Holm er inde på, så er der mange faktorer som spiller ind og det gør næsten spørgsmålet umuligt at svarer på, men man kan prøve at stille det op på en anden måde...

Koster kontingentet 5000,- årligt og du spiller 30 runder, så er time prisen på banen (runde anslået til 4 timer) ca 40,- Spiller du 60 ca 20,-, det er vel ikke dyrt.
Mvh Peter.

#8 Nik

Nik

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 417 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ørnehøj Golfklub

Skrevet 15 februar 2012 - 17:20

I Ørnehøj giver jeg 1400 halvårligt inkl. fri range-bolde.
Jeg er så også ung-senior hvilket gælder helt til man fylder 26 år. Rigtigt fin ordning for mig :)

#9 M&M

M&M

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 170 Beskeder:

Skrevet 15 februar 2012 - 17:32

De priser synes jeg er helt rimelige.

#10 gnisten

gnisten

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 512 Beskeder:
  • Hjemmeklub:rønnede golfklub
  • Handicap:19,4

Skrevet 15 februar 2012 - 17:35

generalt syntes jeg det er nogle fine priser i disker op med, her gik jeg og troede at 5200,- var billigt, ok det er ike dyrt , men
dog fåes det da noget billigere rundt omkring, også her frie bolde .
mvh.Tom Andreasen. det er ikke længden det kommer an på , det er arbejdet omkring hullet

#11 Hochbeinz

Hochbeinz

Junior bruger

• Medlemmer
  • PipPip
  • 53 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Lübker
  • Handicap:4,9

Skrevet 15 februar 2012 - 17:55

Jeg synes de 8400 i Lubker er en helt ok pris. Jeg får jo så frie bolde og træning fordi jeg spiller med eliteholdende. Men alligevel synes jeg prisen er rimelig for den kvalitet på bane og stand der tilbydes.

#12 TLP

TLP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.050 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ledreborg Palace Golf
  • Handicap:9,7
Donator

Skrevet 15 februar 2012 - 17:57

Vi har også frie bolde i Ledreborg. Kontingent = kr. 8.600.

Efter Ledreborg sidste år kom med i Pro Ark Golf Plus, så kan vi jo spille en del flere baner i DK gratis. Ikke mindst Skjoldnæsholm, hvor min søster og svoger spiller. Så det er okay.

Jeg mener dog (er ikke 100% sikker), at "The Four Manor" blev nedlagt samtidig med PAGP, således at vi ikke længere kan spille gratis på Stensballegaard, Lyngbygaard og Gyldensteen.
/Thomas

#13 M&M

M&M

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 170 Beskeder:

Skrevet 15 februar 2012 - 18:25

Betales der indskud Lübker?

#14 snejbjerg

snejbjerg

Bruger

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 137 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Randers Golf Klub
  • Handicap:12.6

Skrevet 15 februar 2012 - 18:32

@M&M
Ja devaluerede aktier i Ådalen kender jeg lidt for godt til... :sick:  Men jeg noterer mig at man har foreslået at man som aktieejer for to greenfee vouchers om året. Det håber jeg kommer igennem på generalforsamlingen for det vil betyde at jeg får noget ud af min aktie. :yes:

Anyway Århus Ådal er en dyr bane og det skyldes jo grundlæggende at banen blev købt for dyrt da vi købte den af pro ark. Til gengæld synes jeg det er en rigtig god bane med et lækkert træningsanlæg.

I Randers hvor jeg spiller og bor nu (300 m fra rangen :thumbsup: ) giver jeg kun 4674 kr for mit senior kontingent. Vores bestyrelse har forsøgt at hæve kontingentet på generalforsamlingen de sidste to år, men uden held. Personligt vil jeg gerne give et par tusinde mere, hvis jeg altså får noget for mine penge. Det kan både være bedre stand, service, ombygning, træningsfaclilteter, men også bedre generelle forhold for de ansatte i klubben.

Ændret af snejbjerg, 15 februar 2012 - 18:36.

The woods are full of long drivers.
- Harvey Penick

#15 Golfoptimisten

Golfoptimisten

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.126 Beskeder:
Donator

Skrevet 15 februar 2012 - 18:35

En ting jeg kan lide ved Norddjurs er, at der kan man spille på "alle tider af døgnet".. og det er absolut en fordel for mig, som meget morgenmennseke.. så kan jeg nå en runde inden manden vågner :thumbsup:  og det giver altså ikke en ret høj timepris, som @Årgang63 skriver :thumbsup: når man bruge banen en del..
Men jeg bor faktisk meget tættere på Lübker..
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

Tilføj svar

0 bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere

Webdesign & Coding By TheDanzorLabs