Velkommen! Du ser lige nu siden som gæst, og har derfor ikke adgang til alle funktionerne her på siden. Hvorfor ikke registrere dig gratis som medlem?
Så deltager i Maj måneds lodtrækning blandt alle nye medlemmer - præmien er et dusin Wilson Staff Dx2 Soft bolde!

Gå til indhold

- - - - -

Therese Kølbæk

25 svar på dette emne

#1 COP

COP

Platin medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2.982 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Dragør Golf Klub
  • Handicap:7.9

Skrevet 09 februar 2012 - 10:31

Vandt så igen på Cactus Touren i USA - flot af den unge pige.

Cactus Tour er en turnering på third level niveau, samme niveau som @Golfkid også spiller på.

Therese forsøgte sig på Qualifying school til LPGA, men måtte nøjes med et kort til niveauet lige under, nemlig Symetra Tour, så Cactus Touren bruges som opvarmning.

Symetra Touren starter først op sidst i marts med en turnering i Florida, så Therese vil spille med i flere mindre turneringer inden.

Therese kommer vi nok ikke til at se meget til i DK, hun har en Amerikansk golfspiller som kæreste, så der satses på en golfkarriere på den amerikanske dame tour.

Therese har en hjemmeside, som jævnligt opdateres på både dansk og engelsk, og er selvfølgelig også på Twitter. Det virker meget professionelt den måde hun formidler sit brand på :thumbsup:

@Golfkid var hurtig til at ønske Therese tillykke med sejren, gid Therese får chancen for en returnering snart ;)

Vedhæftet fil  Therese.jpg   38,96KB   20 Antal downloads
Gemt billede Når feel er vigtigt!

#2 TLP

TLP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.050 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ledreborg Palace Golf
  • Handicap:9,7
Donator

Skrevet 09 februar 2012 - 10:35

Super flot at Therese. Uanset om det er third level, så giver en sejr i sådan en turnering noget god rutine i at være med fremme. Det skal nok være til en stor hjælp senere hen i hendes karriere.

Spændende om hun kan blive en ny "Iben Tinning" :)
/Thomas

#3 gnisten

gnisten

Guld medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 512 Beskeder:
  • Hjemmeklub:rønnede golfklub
  • Handicap:19,4

Skrevet 09 februar 2012 - 10:43

flot og dygtig pige.  hmm gad vide om det hænger sammen :getlost: , for så forstå jeg bedre mine evner :blush:
mvh.Tom Andreasen. det er ikke længden det kommer an på , det er arbejdet omkring hullet

#4 Pastorius

Pastorius

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.173 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Sorø
  • Handicap:24
Donator

Skrevet 09 februar 2012 - 11:05

Ja, der er stil over hendes informationsniveau og åbenbart også hendes golfspil. Så længe det er den slags resultater hun hiver hjem, så kan det kun være en fordel.

Se beskedgnisten, den 09 februar 2012 - 10:43, sagde:

flot og dygtig pige.  hmm gad vide om det hænger sammen :getlost: , for så forstå jeg bedre mine evner :blush:

Det kan jeg ikke ( forstå mine evner), mit udseende svinger ikke helt så meget som mit golfspil - måske det er humøret der er afgørende her. :-)
Med venlig hilsen

Robert
http://piil.org

WITB

#5 COP

COP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.982 Beskeder:

Skrevet 10 februar 2012 - 09:49

Så har Therese lagt en ny blog op :thumbsup:

#6 COP

COP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.982 Beskeder:

Skrevet 16 februar 2012 - 09:50

Så har Therese færdigspillet sin første turnering på den nye Grasshopper Tour (third level). Therese startede med en ikke prangende 1. runde i 77 slag :no:  i 2. runde gjorde hun det 6 slag bedre :thumbsup: . I finalerunden blev det så en flot 67'er :frantics: så Therese endte på en samlet 3. plads.

Turneringen blev vundet af storfavoritten Alena Sharp, som i sin 1. runde scorede hole in one, så bliver alting noget nemmere :)

Et lille felt, men Therese viser hvilken god moral hun er i besiddelse af med det come-back :thumbsup:

Final Results for the 2012 Grasshopper Inaugural:

Alena Sharp 68-73-67 = 208 $1700
Alejandra Llaneza 70-71-72 = 213 $1100
Therese Koelbaek 77-71-69 = 217 $850
Tara Goedeken 71-77-71 = 219 $600
Allison Hanna 75-74-70 = 219 $600
Kyung Kim (A) 73-76-70 = 219 Giftcard
Kyla Inaba (A) 76-75-71 = 222
Beth Bader 74-78-74 = 226 $400
Saki Iida (A) 73-78-75 = 226
Jessi Gebhardt 76-74-77 =227 $350
Chandra Alexander 76-78-74 =228 $250
Stefanie Ferguson 79-76-74 =229 $100 Grasshopper “Green”
Brittany Benvenuto 74-78-80 = 232
Justina Yu 80-75-78 = 233
Cassie Castleman 82-72-81 = 235
Alana Johnson 81-77-79 = 237
Brianna Nap 89-89-82 = 260

Ændret af COP, 16 februar 2012 - 09:50.

#7 rene20

rene20

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.121 Beskeder:
  • Hjemmeklub:vejen
  • Handicap:19.8
Donator

Skrevet 17 februar 2012 - 13:29

Nu har hun så også valgt at være medlem på Danmarks bedste golf forum :thumbsup:

Velkommen til

#8 COP

COP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.982 Beskeder:

Skrevet 17 februar 2012 - 14:22

Super :thumbsup: Velkommen til Therese.

Jeg håber virkelig Therese også vil poste sine blogs og twitts her, @claust vil helt sikkert godt hjælpe hende til rette.

#9 Golfoptimisten

Golfoptimisten

Platin medlem

• Medlemmer
  • 1.126 Beskeder:
Donator

Skrevet 17 februar 2012 - 15:18

Velkommen til Therese :thumbsup:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

#10 Bachlabar

Bachlabar

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 321 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ørnehøj
  • Handicap:13,8

Skrevet 17 februar 2012 - 15:22

En skam hun først bliver medlem nu hvor VMG open allerede er fuldtalligt :-) Men så må hun bare vente til næste år.

#11 TLP

TLP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.050 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Ledreborg Palace Golf
  • Handicap:9,7
Donator

Skrevet 17 februar 2012 - 16:05

Det kunne da absolut være spændende, hvis Therese - ligesom Lasse - havde lyst til at skrive lidt om sine runder med de oplevelser, de har givet.

En golfrunde er jo ikke kun et resultat fra et scorekort. Jo, det er det selvfølgelig, men scorekortet fortæller intet om, hvordan scoren kom i hus.

Så også velkommen herfra, med ønsket om en lyst til fortælle lidt om, hvad der sker i USA. Hvis tiden og lysten er der selvfølgelig :-)

/Thomas

#12 Golfkid

Golfkid

Super bruger

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 287 Beskeder:
  • Hjemmeklub:Frederikssund
  • Handicap:+3,6

Skrevet 17 februar 2012 - 17:54

Først og fremmest stort tillykke til Therese, igen, med sin anden sejr som professionel - jeg er sikker på at der kommer mange flere, allerede i denne sæson :)

Jeg kan jo kun opfordre hende til at følge med herinde. Jeg har haft masser af fornøjelse med at skrive herinde, og vil fortsat gøre det længe endnu :) Det kan også hjælpe mig selv, når jeg får sat ord på de tanker jeg går med omkring en runde.

Og så er der jo alle de glade og positive kommentarer - det er simpelthen guld værd. Opbakning kan man aldrig få for meget af :)
Mvh.

Lasse Sonne Nielsen

Professionel Golfspiller

------------

Golf skal være sjovt - altid!

#13 COP

COP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.982 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2012 - 20:00

Så har Therese lagt en ny blog op på sin hjemmeside, med nyt fra hendes sidste turnering, at hun måske ikke kommer med fra start på Symetra touren, og om en flytning der tager 5 dage i USA.

#14 COP

COP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.982 Beskeder:

Skrevet 07 marts 2012 - 11:25

Her er lidt video om Therese's glamourøse liv som professionel golfspiller i USA :hmm: og så er der nogle som synes der er langt til Sæby i Nordjylland fra Sjælland ;)

#15 COP

COP

Platin medlem

• Medlemmer
  • 2.982 Beskeder:

Skrevet 23 marts 2012 - 19:09

Therese kom heldigvis ind i turneringen i Florida, og har spillet første runde i 1 over par :thumbsup: Det må være godkendt med tanke på, at hun lige er flyttet til Maryland, og derfor har haft mindre tid til træning. Det er også Therese's debut på Symetra tour.

Feltet er på 90 spillere og med en placering, som delt 42'er på nuværende tidspunkt, må det give noget tro på et klaret cut i morgendagens runde, specielt fordi Therese har en evne til at score lavt, når det er nødvendigt :rolleyes:

Som delt 1'er ligger den Norske jente Benedikte Grotved, de Nordmen gør det godt for tiden :thumbsup:

Pigerne på Symetra Touren spiller om $125.000 i denne uge, men på den lange bane, handler det om et kort til LPGA-Touren.

Leaderboard

Scorekort

Ændret af COP, 23 marts 2012 - 19:10.

Tilføj svar

0 bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere

Webdesign & Coding By TheDanzorLabs