Vild med Golf - debatforum og meget mere Deltag i vores debatforum Gå til forsiden
  NYT: Baneanmeldelser og brugerbilleder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind  

Golfbaner
- Ratings & anmeldelser
  Golf debat
- altid en der svarer

Køb & Salg
- find dit golfudstyr

Golfshops
- find de bedste

Videoklip
- Golf på nettet

Artikler
- fra VMG

Om os..
- hvem er vi?

Midtfyns Golfklub
Kaholehaven 6
5750 Ringe
tlf. 40963951
Email: keb@midtfynsgolfklub.dk

www.midtfynsgolfklub.dk
**** Brugernes vurdering  (4)
Gennemsnittet af anmeldelserne

Vis Danske Golfbaner på et større kort

Billeder af Midtfyns Golfklub Tilføj et nyt billede  Del dine bedste billeder fra Midtfyns Golfklub med andre - upload dine billeder ved at klikke her (Kræver login)

Anmeldelser af Midtfyns Golfklub Tilføj en ny anmeldelse  Har du spillet i Midtfyns Golfklub? Fortæl andre om din oplevelse af banen (Kræver login)

Skrevet af DrHook d. 27-05-2010.

Har spillet banen 2 gange. Det er en relativt ny bane .
Banen åbnede de første 9 huller for 2 år siden, så vidt jeg husker, de sidste 9 er så åbnet i påsken 09.
Klubhus og øvrige faciliteter er på nuværende stadie nærmest ikke eksisterende. betalingen foregår kun ved hjælp af cool cash, men greenfee er på overkommelige 300 kroner.
Mit bedste bud er at der de kommende år kommer flere faciliteter?
Hele området bærer præg af at være nyanlagt og åbent, hvilket giver vinden frit spil..
Driving Rangen er nydelig, med bolde af tvivlsom kvalitet

For ni er relativt nem, flere korte par 4 huller der giver oplagte scorings muligheder. De huller der fylder mest i hukommelsen er par 3hullerne 2 (125m) og 4 (133m).

Især hul 4 synes jeg er et fantastisk par 3 , men vand der grænser lige op til green. Her kræves der præcision fra teestedet og med stikmodvind er det sin sag at vælge det rigtige værktøj.

Bagni, byder på flere lidt længere par 4 huller og jeg bemærkede ikke de store forskelle i stand sammenlignet med de 9 første huller.
Skiltningen er i orden, men indimellem kan man komme lidt i tvivl om hulforløbetDe huller jeg husker bedst fra bagni er hul 17 (par 3, 178 m) og 18 (par 5, 480). 2 make or break huller hvor scoren hurtigt kan ændres. Undertegnede lavede lidt af en brøler på hul 18, hvor jeg i mit tredje slag gik efter hvad jeg troede var green, men viste sig at være puttegreen , den trillede heldigvis af.
Banen byder på rigtig mange flotte og udfordrende bunkers, både green side og fairway, som i høj grad er i spil. Green var rigtig flotte, faste og med mange ondulationer. Jeg syntes stort set ikke jeg havde et putt unden hældning. På dagen i rigtig god stand

På vores runde mødte vi stort set ikke et øje, ej heller i klubhus eller på Drivng rangen.
Jeg tror ikke der er ret mange medlemmer, banen bærer i hvertfald ikke præg af at være spillet ret meget. Synes derfor det er lidt ærgerligt at der ikke gøres mere for greenfee gæster, en dankort automat er vel det mindste man kan forlange.

Nu er det 2. gang jeg spiller banen og der er virkelig sket en positiv udvikling.

Det kan helt klart anbefales lige at tjekke vinden på dmi inden man tager af sted.
Helt klart anbefalelsesværdig
Niels

Banen generelt:

Greens:

Faciliteter:
**

Prisniveau:

Viser 1 ud af 1 - Vis alle anmeldelser
Jeg har spillet her
Hvis du har spillet her, har du mulighed for at få det tilføjet til din profil.
Du skal være logget ind for denne funktion
Brugere der har spillet her Disse brugere har spillet i Midtfyns Golfklub. Tallene i parantes er måned og årstal for sidste besøg
DrHook (5/2010)

Klubbens debatforum
Banebesøg
8. maj 2009

Nyheder
Ingen nyheder skrevet..

Golf vejret

Klik her for at se vejrudsigten for Ringe.

Kilde: dmi.dk